IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна
България
21:28 | 31 август 2016
Обновен: 14:25 | 18 май 2025

През Кресна по две трасета

Решенията бяха приети на днешното заседание на звеното и подкрепени от всички присъстващи експерти

По материала работи: Слав Велев
През Кресна по две трасета

 

Решенията бяха приети на днешното заседание на звеното и подкрепени от всички присъстващи експерти. Комитетът се председателства от шефа на Агенция „Пътна инфраструктура“ инженер Лазар Лазаров (виж блицинтервюто). В него влизат и експерти от министерството на транспорта, на околната среда, специалисти от строителния бранш и хора от различни неправителствени организации.

 

По време на обсъждането се стигна до поредната полемика с двамата представители на няколко екологични организации, свързвани с бившия директор на парк „Витоша“ Тома Белев. Петко Ковачев и Ивайло Хлебаров предложиха проектът за пореден път да бъде променен. В момента идеята е да се изгради нов еднопосочен четирилентов път на изток извън дефилето с къси тунели. След това старата отсчека през Кресненския пролом ще бъде рехабилитирана и също ще е само в една посока – към Гърция.

 

Според еколозите и този вариант е неприемлив. Те поставиха искането да няма никакво автомобилно движение през дефилето. Причината – така щяло да се подобри състоянието на околната среда и да бъде гарантирано опазването на защитените видове. Предложението на Ковачев и Хлебаров учуди всички експерти, тъй като именно организациите, представлявани от двамата, прокараха искането за еднопосочни пътища, като единият е извън пролома. Стигна се до спор, в който областният управител на Благоевград Бисер Михайлов припомни, че в момента дефилето е един от най-рисковите участъци с голям брой жертви на катастрофи. Отговорът на зелените беше, че за това са виновни правителството, министерствата и „Пътна полиция“, които не си вършели работата, които само искали подкупи.

 

В крайна сметка строителните специалисти, геолозите и представителите на държавата обединиха около проекта за двете еднопосочни отсечки и доклад за ОВОС.

 

Аргументите бяха, че този вариант е най-рентабилен и безопасен, тъй като старият път ще бъде ремонтиран и разширен и по него няма да има рискови изпреварвания. Новият, на изток от пролома, ще гарантира по-скоростно придвижване на автомобилите с минимален риск от катастрофи.

 

Бе дадена и гаранция на еколозите, че ремонтираният път през дефилето ще бъде съобразен с всички природозащитни изисквани за опазването на костенурките и гущерите.

 

Въпреки това те не се съгласиха и продължиха да обясняват на пътните инженери как да си вършат работата. Ковачев и Хлебаров не се трогнаха и от факта, че ако цялото движение бъде изведено извън дефилето, цената ще задмине 1 милиард лева.

 

 

 

Областният управител на Благоевград Бисер Михайлов: Отсечките ще спасяват човешки животи

 

„За област Благоевград проектът е изключително важен. От изграждането на магистрала „Струма“ ще има безспорни икономически ползи. Освен това ще се повиши много безопасността на движение. В дефилето става много катастрофи, при които загиват хора, а животът е безценен“, заяви пред „Труд“ областният управител на Благоевград Бисер Михайлов. Той е член на Комитета като представител на държавата.

 

Пред вестника консултантът към Управителния съвет на пътната агенция Николай Начев обясни, че целта на всички е една – да се намалят автомобилните произшествия през пролома, като се ремонтира участъка и се разшири.

 

„С колегите еколози не сме имали никога чак толкова грандиозни разногласия. Те са за начина по който да постигнем целите, които и за АПИ, и за представителите на природозащитниците, са едни и същи – да намалим инцидентите“, каза Начев.

 

trud.bg

 

 

Четете още: Силата на духа: Боян Петров мечтае за нови върхове

Коментари

Новини Варна