IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 24°
Икономика
09:15 | 1 септември 2021
Обновен: 10:56 | 29 март 2024

300-те камери на АПИ, следящи трафика на пътя, да хващат и джигити

Предлага се те да се използват и за отчитане на средна скорост

По материала работи: Ставри Таргов
300-те камери на АПИ, следящи трафика на пътя, да хващат и джигити

Снимка Zapadno.com

"Демократична България" внесе в парламента и проект за промени в закона за пътищата. В него те предлагат камерите на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) да следят и за нарушения на пътя.

Сега те служат за анализ на трафика, а данните от тях се съхраняват от АПИ. Те включват точното време на преминаване на превозното средство и неговия регистрационен номер, клас и дължина, както и скоростта и данните за местоположението.

"Целта ни е тези 300 камери из страната да се използват и за повишаване на безопасността на пътя. Те могат да следят и за нарушения като превишена скорост, неправилно изпреварване, преминаване на червено", коментират вносителите.

Предлага се камерите да се използват и за отчитане на средна скорост, в случай че отговарят на изискванията на Закона за движение по пътищата. Законопроектът регламентира, че достъп до данните от камерите на АПИ ще имат и служители в МВР, прокуратурата, следствието и ДАНС за нуждите на наказателното производство. Институцията, която съхранява данните, остава АПИ.

Вносителите предлагат по-стриктно регламентиране на съхранението на тези данни. За всеки достъп до базата вече ще се пази 5 години одитна следа, която ще включва основание, номер на преписката или документ, на базата на който е изискан този достъп, както и точно време.

Камерите на АПИ, които броят трафика и следят за платени пътни такси, и сега могат да идентифицират скоростта на движение на превозните средства. От монтирането им насам обаче тази възможност не е била използвана, защото липсва законов текст, който да регламентира това, твърдят вносителите.

Според неправителствения Институт за пътна безопасност (ИПБ) обаче въпросните поправки за камерите на АПИ били популизъм. Оттам твърдят, че да бъдат използвани камерите на АПИ за засичане на средна скорост на МПС не са необходими законодателни промени.

Експерти на института провели през март 2019 г. среща с председателя на Българския институт за метрология. Не срещата са присъствали представители на АПИ и на фирмите, монтирали преброителните рамки с камери на тях.

На тази среща станало ясно, че е необходимо камерите да бъдат сертифицирани за установяване на средна скорост, като към този момент такива документи за сертифицирането им липсват в АПИ и фирмите, които са ги монтирали. Ангажимент за сертифицирането бил поет от държавната агенция за пътна безопасност, за да бъдат подготвени документите за сертифициране, но до този момент нищо не е направено.

Също така се разбрало от фирмата, която ги е монтирала, че са необходими около 5 млн. лв. за изграждането на център за обработка на информацията и създаването на софтуер.

"Що се отнася до констатирането на други нарушения като преминаване на червен светофар, искаме да уведомим господата депутати, че няма нито една камера на АПИ, която да е монтирана на светофарни уредби", пишат от ИПБ и добавят, че "относно използването на камерите за други нарушения, ЗДвП в момента допуска това и също не са необходими законодателни промени", съобщава "Сега".

Коментари

анонимен ( преди 2 години )
Престъпниците като няма откъде да крадът измислят престъпни закони ново народа ако стане всички държавни служители в затвора а имуществото в полза на държавата шефове на апи на болници на митници ни рзи всички на гивотината
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар
rate down comment 0 rate up comment 0
Новини Варна