IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 16°
Икономика
13:00 | 11 януари 2022
Обновен: 13:29 | 28 април 2024

Толът губещ, тировете под лупа: Претоварени са! Да плащат, скочи депутат

Замисълът на реформата е товарните превози да заплащат повече от автомобилите

По материала работи: Ставри Таргов
Толът губещ, тировете под лупа: Претоварени са! Да плащат, скочи депутат

"ТОЛ системата не може и не трябва да бъде на загуба. В момента има нужда от събираемост на глобите, а тежкотоварните автомобили да заплащат такси за второкачествените пътища. Всички ТИР-ове трябва да се следят, защото има множество случаи на претоварени камиони, които разрушават пътищата.

Да си плащат, както го прави всеки един от нас", заяви Йордан Терзийски, който е зам.-председател на Комисията по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление в Народното събрание и депутат от „Продължаваме промяната“.

"Трябва одит на пътищата, след това да се включат в 4-годишна програма, да се бюджетират и да се преценят приоритетните пътищата. Има пари в бюджета за най-спешните ремонти", допълни депутатът. Терзийски смята, че трябват качествени ремонти.

"Всички имаме нужда "Струма" да се случи по най-бързия и ефективен начин", допълни още зам.-председателят на Комисията по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление в НС.

Припомняме, че в край на месец декември 2021 година вицепремиерът и министър на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов заяви намерението за разширяване обхвата на БГТОЛ към второкласните пътища за камионите.

„Замисълът на реформата на тол системата е именно товарните превози да заплащат повече отколкото автомобилите”, каза тогава Караджов.

"Например, ако един тир влезе в България през Русе, той може да отиде до Силистра, да си свърши работата и да се върне, без да стъпи по първокласен път.

Ниските такси са в ущърб на нас като държава и общество, защото всички имаме нужда от тези пари, с които да се поддържа високо качеството на пътя", изтъкна Гроздан Караджов, цитиран от glasnews.bg.

Коментари

анонимен ( преди 2 години )
Не ли ви срам 750лв.глоба за един пост,и оправданието не си си пуснал машинка.Винаги си виновен,такива глоби няма и в Австрия.Не ли ви срам.
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар
rate down comment 0 rate up comment 0
Зографа ( преди 2 години )
Толкова сте жалки абсолютно ВСИЧКИ, като се докопате до тъй сладкия кокал на властта!!!Гади ми се от вас! Случайно да сте чували поговорката, че за да получиш , първо трябва да дадеш?!Имаме най- скапаната пътна мрежа в галактиката, за която се плаща чрез така наречената ТОЛ система!На всичкото отгоре крадете като за световно! *** пример: камион от Е3 до Е5, които са най- карани в България преди плащаше 134 лв за месец. Сега Е3,4- 0.15-0.16лв/км, Е5-0.11-0.12 лв/км. При 8-10х.км на месе ...
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар
rate down comment 1 rate up comment 4
ЦИЦЕРОН ( преди 2 години )
По бай Тошово време 90% от стоките се превозваха от железниците и пътищата се щадяха ...Защо се стигна до там , почти , почти всички товари да се прехвърлят на автомобилния транспорт ?
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар
rate down comment 0 rate up comment 1
Новини Варна