IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 13°
Икономика
16:40 | 31 януари 2022
Обновен: 04:28 | 9 май 2024

НОИ разкрива гореща линия за пенсиите

Временният телефон ще се обслужва от експерти

По материала работи: Ставри Таргов
НОИ разкрива гореща линия за пенсиите

От днес Националният осигурителен институт (НОИ) разкрива гореща телефонна линия за пенсионни консултации. На тел. номер 02 926 11 11 (мобилен 0882 187 111) се предоставя информация, свързана изцяло с актуалните промени в пенсионното законодателство, правото на пенсия и възможностите за пенсиониране, без да бъдат извършвани справки, изискващи предоставяне на лични данни.

С цел осигуряване на максимално достъпна комуникация с гражданите, временният телефон ще се обслужва от експерти по пенсионни въпроси в териториалните поделения на НОИ в цялата страна. С консултациите си те ще допълват услугите, предоставяни чрез единния телефонен номер 0700 14 802 от Контактния център на институцията.

Разговорите към горещата телефонна линия по пенсионни въпроси на НОИ се тарифират съгласно индивидуалния тарифен план на лицето за разговор в съответната мрежа.

Разговорите с Контактния център на НОИ от фиксирана мрежа са на цената на един градски разговор за цялата страна. За разговори от мрежа на мобилни оператори, включително и международни, се плаща цената на разговора в зависимост от абонаментния план на лицето.

Анализът на натовареността на операторите в Контактния център на НОИ показва, че през 2021 г. общият брой на обработените обаждания доближава 192 хил.

Най-голям брой обаждания са свързани с болнични и майчинство – малко над 35% от контактите. От условията за отпускане и изплащане на пенсиите са се интересували 27% от питащите.

Също толкова са задали бързи уточняващи въпроси. Малко над 8% от обадилите се са потърсили информация относно обезщетенията за безработица, а други 3% са имали въпроси относно електронните услуги на НОИ.

Над 85% от запитванията са получили решение още с първото свързване с центъра, като средната продължителност на един телефонен разговор е около три минути и половина, показват статистическите данни, пише "Труд".

Коментари

Новини Варна