IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 10°
Икономика
12:00 | 21 юни 2022
Обновен: 11:23 | 20 април 2024

Сметката: С rent a car до морето и назад – за седмица, над 1000 лв.

Само горивото излиза минимум 200 лева

По материала работи: Ставри Таргов
Сметката: С rent a car до морето и назад – за седмица, над 1000 лв.

Като истински ценови апокалипсис определят състоянието на рент а кар пазара през това лято клиенти, анализатори и водещи медии по целия свят. Сумите за наемане на автомобил са се повишили почти двойно спрямо предпандемичната 2019 година.

Според най-ново проучване наемането на кола в Европа е по-скъпо от всякога, като средната цена нараства до 402 евро на седмица в сравнение със само 233 евро през 2019-а.

Ако цените на бензина и самолетните билети не ви попречат на пътуването това лято, недостигът на коли под наем може да го направи. Или поне сериозно да промени плановете.

Повече от хиляда лева ще ви струва удоволствието да наемете автомобил в България за седмица и да минете с него около хиляда километра. Само горивото излиза минимум 200 лева, независимо дали сте налели бензин, или дизел при цени над 3,30 лева и среден разход на кола от около 7 литра на 100 км пробег.

“24 часа” провери цените на над 10 водещи рента а кар компании за седмицата в разгара на летния сезон - от 30 юли до 5 август.

При наемане на автомобил от летище София най-евтината оферта е на мъника Volkswagen Up. Немската кола ще ви струва 309 евро със застраховка само срещу кражба. Ако искате да направите пълна защита на наетия автомобил, което се препоръчва както от специалистите, така и от потърпевши, ще ви струва още 8 евро на ден, или 24 евро на седмица.

Така мъничкият фолксваген, който е подходящ най-вече за движение в града, а не за човек, тръгнал на ваканция, ще ви струва 333 евро плюс поне 100 евро за гориво, или общо 430 евро. Това е най-евтиният вариант на пазара.

Най-добрата цена за кола от

компактния клас, рекламирана за този период, е на Toyota Corolla Hybrid с цена 558 евро за 7 дни. Пълната защита на наетия от вас японски автомобил струва още 84 евро и сумата за седмица набъбва на 642 евро без горивото. Като прибавим и него, сумата скача на 742 евро, или около 1500 лева.

Най-евтината кола с автоматик е Opel Astra за 507 евро за седмица плюс пълна застраховка от 84 евро, или почти 1200 лева без горивото.

Ако искате да се поглезите с по-широчкия Volkswagen Passat, но с ръчна трансмисия, ще трябва да заделите 1038 евро без 84 евро допълнителна застраховка за седмицата. Има и малко по-евтин вариант за наемане на кола от София, ако ползвате услугите на офис не от летището. При добър късмет обаче цените на автомобилите

няма да са по-евтини от десетина процента спрямо тези на аерогарата

и трудно ще намерите автомобил за под хиляда лева на седмица.

Направихме проверка и за някои дестинации в Западна Европа. Ако искате да наемете рент а кар в началото на август, летейки с лоукост компания до Бергамо (близо до Милано), на аерогарата най-евтиният вариант е скромния Fiat Panda за 640 евро на седмица плюс пълна защита от 70 евро, която в чужбина е повече от задължителна.

На гишетата на летището в Бергамо Volkswagen Passat с автоматик ще ви струва 730 евро плюс 70 евро за застраховка. Ако пък имате резервиран полет до Барселона и искате да наемете кола, най-достъпната опция е VW Polo за 420 евро за една седмица. Уловката е, че ако искате пълна застраховка, цената набъбва на 670 евро.

В началото на пандемията от коронавирус, през пролетта на 2020 г., всички агенции за коли под наем започнаха трескаво да продават стотици хиляди коли под наем и да затварят офиси, за да предотвратят фалита.

Една от най-големите световни рент а кар компании всъщност бе близо до несъстоятелност, но успя да оцелее през лятото на 2021 г., като с останалите запаси от коли задоволиха крехкото търсене на хората. Миналата година наемането на автомобили не бе на нивата преди пандемията поради продължаващите проблеми с вируса в края на лятото и есента, но все пак имаше раздвижване.

След две години и половина ограничения заради коронавируса това лято се очаква истински туристически бум въпреки войната в Украйна, високите цени на горивата и голямата инфлация. Проблемът за тези, които искат да ползват рент а кар, е, че

в момента няма достатъчно коли под наем,

тъй като автомобилните производители все още сглобяват по-малко автомобили заради недостига на чипове и нарушения ритъм с другите доставчици. Поради това производителите вдигнаха и цените на продуктите си, като произвеждат предимно по-скъпи коли, които им носят по-голяма печалба, компенсирайки по-малкия оборот. А най-голямото търсене на коли под наем е сред малките и компактните автомобили, а не сред лимузините или огромните джипове.

В миналото рент а кар фирмите са представлявали между 7 и 12% от продажбите на автоконцерните, но делът им се е свил сега между 4 и 7% към началото на годината.

Коментари

Новини Варна