IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 15°
Икономика
12:00 | 23 юли 2022
Обновен: 23:46 | 22 април 2024

Колите втора ръка са поскъпнали между 30 и 50%

Българите са скептично настроени към електрическите и хибридните коли

По материала работи: Ставри Таргов
Колите втора ръка са поскъпнали между 30 и 50%

Цените на колите втора употреба скочиха между 30 и 50% за последната година. Това заяви пред businessnovinite.bg Любомир Доросиев, зам.-председател на Асоциацията на вносителите на автомобили. По думите му и при новите са наблюдават подобни ръстове.

“През последната година има засилено търсене на колите втора употреба, защото производителите на нови автомобили имат големи забавяния поради липсата на части заради пандемията. В момента се чака между 6 и 12 месеца за придобиване на нов автомобил. Това кара хората, които имат нужда да закупят автомобил веднага да прибегнат към коли втора употреба”, допълва Доросиев. 

Той подчерта, че хората избират автомобили втора употреба, защото са запознати с характеристиките им и в повечето случаи ги намират за надеждни. Доросиев припомни и старата максима, че клиентите предпочитат да спестят, купувайки кола на старо, защото  с изкарването на нов автомобил от шоурума той губи до 30% от стойността си, а след петата година тя става над 50-60% по-евтина от началната ѝ цена. 

“Хората в по-големите градове търсят коли втора ръка до 10 години, а в по-малките населени места купуват всичко. В София се продават по-нови коли, смея да твърдя, че трудно се продават коли над 10 години, защото имат по-високи доходи, взимат и лизинг. Повечето клиенти от страната идват в столицата и купуват коли над 10 години”, заяви Доросиев. 

“Същото засилено търсене както у нас има и в чужбина. Човек няма какво да купи, или ако има то е много скъпо, а българите не са свикнали на тези цени.

Опитваме се да търсим баланса, за да вземем нещо хем да е на цена с някои козметични външни забележки, като боядисване, защото тези услуги все още са на ниво и на цена.

Навън мойте контрагенти в момента могат да генерират по два, три автомобила на месец, а за тези коли се борим по четири, пет, шест човека, за да вземем по един автомобил. С това наддаване колите стават все по-скъпи”, уточни Доросиев. 

Той коментира и това ли се очаква цените скоро да се върнат към старите си стойности. “Поне в една година се очаква цените да се задържат или да станат и по-скъпи. Работещите автокъщи са почти празни”. 

“Българите са скептично настроени към електрическите и хибридните коли. Те се питат какво би станало, ако батериите на този тип автомобили дефектират или изживеят жизнения си цикъл.

Хибридните коли, които аз продавам, имат пет години гаранция от самия производител, а ако стане нещо с тази батерия, то автомобилът си остава просто бензинов или дизелов. Има търсене на всякакви автомобили”, каза зам.-председателят на Асоциацията на вносителите на автомобили. 

Коментари

Новини Варна