Цените на колите втора употреба скочиха между 30 и 50% за последната година. Това заяви пред businessnovinite.bg Любомир Доросиев, зам.-председател на Асоциацията на вносителите на автомобили. По думите му и при новите са наблюдават подобни ръстове.
“През последната година има засилено търсене на колите втора употреба, защото производителите на нови автомобили имат големи забавяния поради липсата на части заради пандемията. В момента се чака между 6 и 12 месеца за придобиване на нов автомобил. Това кара хората, които имат нужда да закупят автомобил веднага да прибегнат към коли втора употреба”, допълва Доросиев.
Той подчерта, че хората избират автомобили втора употреба, защото са запознати с характеристиките им и в повечето случаи ги намират за надеждни. Доросиев припомни и старата максима, че клиентите предпочитат да спестят, купувайки кола на старо, защото с изкарването на нов автомобил от шоурума той губи до 30% от стойността си, а след петата година тя става над 50-60% по-евтина от началната ѝ цена.
“Хората в по-големите градове търсят коли втора ръка до 10 години, а в по-малките населени места купуват всичко. В София се продават по-нови коли, смея да твърдя, че трудно се продават коли над 10 години, защото имат по-високи доходи, взимат и лизинг. Повечето клиенти от страната идват в столицата и купуват коли над 10 години”, заяви Доросиев.
“Същото засилено търсене както у нас има и в чужбина. Човек няма какво да купи, или ако има то е много скъпо, а българите не са свикнали на тези цени.
Опитваме се да търсим баланса, за да вземем нещо хем да е на цена с някои козметични външни забележки, като боядисване, защото тези услуги все още са на ниво и на цена.
Навън мойте контрагенти в момента могат да генерират по два, три автомобила на месец, а за тези коли се борим по четири, пет, шест човека, за да вземем по един автомобил. С това наддаване колите стават все по-скъпи”, уточни Доросиев.
Той коментира и това ли се очаква цените скоро да се върнат към старите си стойности. “Поне в една година се очаква цените да се задържат или да станат и по-скъпи. Работещите автокъщи са почти празни”.
“Българите са скептично настроени към електрическите и хибридните коли. Те се питат какво би станало, ако батериите на този тип автомобили дефектират или изживеят жизнения си цикъл.
Хибридните коли, които аз продавам, имат пет години гаранция от самия производител, а ако стане нещо с тази батерия, то автомобилът си остава просто бензинов или дизелов. Има търсене на всякакви автомобили”, каза зам.-председателят на Асоциацията на вносителите на автомобили.

Бонев: В Бюджет 2026 г. липсват 55 млн. евро за София
Желязков: България и САЩ имат амбициозни съвместни цели
Земеделци фалират: Черната златка унищожава овощните градини
Панаир на книгата и Литературен фестивал събират български и световни автори в София
Високата слънчева активност на 9 и 10 декември може да бъде опасна
Arianespace ще изстреля два спътника за европейската навигационна система Galileo
Кога ще се случи следващото лунно затъмнение
Метеорният поток Геминиди ще достигне своя връх в нощта на 14 декември
Зидан поема Реал Мадрид?
Връща се в Байерн? Томас Мюлер разкри бъдещето си
Сашо Андреев спечели "Златен пояс" и обяви целите си
Легенда на Ливърпул: Салах е срам!
Scorpions отново у нас с юбилейно шоу на 27 юни 2026: 60 години рок история в София
Последната изповед на Ози Озбърн – автобиографията „Прощален ритуал“
Поверия за ангелската дата 12/12
Кога кашлицата трябва да ни притеснява?
Кое да изберем лазерен или химичен пилинг?
Хормонален дисбаланс и ролята на физическата активност
Еозинофилен бронхит – подценена причина за хронична кашлица
Синдром на Хайде – триада от аортна стеноза, гастроинтестинално кървене и придобит фон Вилебранд синдром
Какво значи за Азия новата стратегия за сигурност на САЩ
Д. Златинов: Младите искат справедливост, ефективност и яснота за данъците им
Как се пали автомобил при -71 градуса по Целзий?
Netflix купува Warner Bros. Discovery и светът на киното се преобръща
Шер вдига сватба около 80-ия си юбилей
Коментари