IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 15°
Икономика
11:00 | 10 октомври 2022
Обновен: 23:59 | 3 май 2024

Мръднеш метър, спреш за час – километрични опашки на турската граница

По последни данни на паркинги в района на Капъкуле има няколко хиляди тира

По материала работи: Ставри Таргов
Мръднеш метър, спреш за час – километрични опашки на турската граница

Опашки от камиони, дълги километри, са се образували на граничещите с България турски пунктове Хамзабейли и Капъкуле, предаде телевизия Си Ен Ен Тюрк. По последни данни на паркинги в района на Капъкуле има няколко хиляди тира, съобщава още телевизията.

До 40 километра е стигала вчера опашката от тирове преди граничния пункт "Хамзабейли-Лесово". Стотици товарни автомобили чакат на турския пункт, съобщи Анадолската агенция.

Агенцията посочва, че километричните опашки се образуват заради увеличаването на износа и изместването на някои от маршрутите за товарни камиони към западните гранични пунктове.

От Регионалната дирекция "Митници и външна търговия" също заявиха, че натрупването на камиони се дължи на увеличения износ от Турция за европейските държави.

От днес Русия спира транзита на товари през нейна територия на компании, регистрирани в т.нар. неприятелски страни. Забраната се отнася за държавите от Евросъюза, Великобритания, Норвегия и Украйна.

Димитър Димитров от Камара на автомобилните превозвачи обясни:

"Не само за български. Европейски превозни средства няма да могат да се движат в Русия от 10 октомври, като има седемдневен гратисен период.

Ще могат да се движат само и единствено с определени стоки, които са в един списък, от които руската страна е сметнала, че ще има необходимост. Те ще могат да се движат във вътрешността на страната. Всички останали ще бъдат принудени на определен списък от логистични бази или да сменят ремаркето, или да разтоварват стоката.

Хората, които работят в Русия, ще бъдат изключително тежко засегнати, съответно извършват се претоварвания, вкарват ги сръбски и молдовски камиони.

По един или друг начин, тези стоки няма да спрат да се движат, но тази работа ще извършват други хора от други страни и въпросът е тез, фирми, които са реално български транспортни фирми, какво биха могли да направят, за да защитят работните си места в България, за да защитят бизнеса си, за да не страдаме всички ние", пише "Стандарт".

Коментари

Новини Варна