Габриела Руменова
Ако знаем откъде може да идват манипулираните клиентски ревюта в Интернет, по-рядко бихме се заблуждавали за надеждността на един или друг е-търговец или качествата на даден продукт.
В днешни дни тази мисия става все по-трудна. От една страна стои изкуственият интелект за генериране на фалшиви рецензии на базата на съществуващи в мрежата мнения на клиенти за услуги на водещи световни електронни магазини и платформи.
А от друга – софтуерни инструменти, които дават възможност на компаниите да извършват наблюдение и да откриват фалшиви отзиви, за да успяват да управляват онлайн репутацията си.
Проучвания сочат, че 70% от онлайн потребителите се влияят от оставените от други клиенти рецензии. Хората споделят, че четат средно по 6 отзива за продукт преди да направят или не поръчка онлайн, а близо 80% от тях възприемат продуктовите отзиви като лична препоръка.
Ето защо да знаем кой създава нереалните мнения онлайн и да не разчитаме само на коректността на дружествата и на потребителите, може да ни помогне да се ориентираме по-добре доколко рискуваме, ако купим от даден търговец или продукт. Това е и една от целите на информационната кампания на онлайн платформата „Ние, потребителите“ - „Фалшиви отзиви днес – проблемни решения утре!“.
„Източниците на фалшиви отзиви могат да бъдат най-различни по своя произход и характер. Има специализирани фирми, които предоставят услуги по създаване и публикуване както на положителни, така и на отрицателни отзиви.
Самите търговци дори ангажират свои подчинени или близки, които да пишат позитивни отзиви за компанията или продукта или негативни мнения за конкуренцията“ коментира пред БНР Габриела Руменова от онлайн платформата „Ние, потребителите“.
Същевременно Законът за защита на потребителите забранява да се предоставят от търговците или да се възлага от тях на друго физическо или юридическо лице да предоставя фалшиви отзиви или препоръки на потребители, катто и да се преправят отзиви на потребители или обществени препоръки с цел насърчаване продажбата на продуктите.
Нереалните негативни ревюта могат да бъдат също от клиенти на компанията с цел възстановяване на сума за покупка, получаване на отстъпка или друг бонус, както и от бивши служители, които не са се разделили с добри чувства с работодателя си. Манипулираните положителни мнения пък може да са оставени за фирмата, марката или продукта от тясно свързани с тях приятели и близки. Поради това потребителите трябва да ги приемат с критичност и да не им се доверяват сляпо, съветват още експертите от „Ние, потребителите“.
„Ние, потребителите“

Рецепта за баница с локум и орехи
Късна емисия
Пълнени патладжани с булгур и стафиди
Извънземен живот? Ще го търсим в облаците
Метеорният поток Леониди ще достигне своя пик на 16-17 ноември
В Космоса откриха „свръхгореща фабрика“, която ражда звезди с невероятна скорост
Китай: Завръщането на астронавтите от „Шънчжоу-20“ върви по план
Трансферна цел на Левски: Учих се от Анри и Дрогба
Тухел с тежко решение в Англия: Няма да пуска заедно звездни футболисти
Невронауката зад футболната лудост: Защо феновете губят разсъдъка си по време на мачове?
Огромна новина за Веласкес! Успехите му в Левски не останаха незабелязани
Дневен хороскоп за 13 ноември, четвъртък
Какво може да видите на кожата си, когато здравето на червата е влошено
Изберете таро карта и вижте какво ви очаква в любовта през ноември
6 хитрини малкото жилище да изглежда по-голямо
Какво може да използваме за неинвазивно подмладяване?
Какви са ползите на солните стаи?
Нарушения, свързани с уринирането
Безплатни консултации за хора с диабет и повишен риск от заболяването в ИСУЛ
Швейцарският производител на маратонки On отново повиши прогнозата си
Съюзници на Стармър го пазят от предполагаем заговор за поста
Комбито Audi RS6 стана по-мощно от Bugatti Veyron
Честит рожден ден, Ан Хатауей – От принцеса до носителка на „Оскар“ – актриса, продуцент и преди всичко – съпруга и майка
Ретрограден Юпитер - какво чака зодиите?
Коментари