Да опитат да ви подведат, че договорът ви с телекомуникационната компания изтича, когато остава цяла година до края на срока му?
Такава е историята, която разказва героинята в новия епизод на подкаста „Ние, потребителите“. Сигурно обаче звучи познато на немалко клиенти на доставчиците на услуги в сектора, за което свидетелстват публикации в интернет и жалби при омбудсмана.
„На 13 октомври след 17:30 ч. ми звънят от непознат номер и ми се представя служител на един от големите мобилни оператори. Информира ме, че договорът за единия от телефонните ми номера, който е двугодишен, изтича и аз не мога да го подновя нито при преференциалната такса от 12,99 лв., нито при стандартната от 14,99 лв. след преминаването му в безсрочен.
Затова ми се предлага нова такса от 22,99 лв. с повече мегабайти, с повече възможности за разговори в чужбина, но на мен това не ми е необходимо. И понеже съм дългогодишен лоялен клиент на този оператор, ми се предлага и нов апарат“, споделя журналистът от БНР Биляна Славчева, която е и водещ на предаване с дългогодишна пазарна рубрика „Потребителска кошница“.
В телефонното обаждане са обяснили, че новият договор ще бъде изпратен по куриерска фирма, за да го прегледа и ако го одобри, да го разпише и върне единия екземпляр обратно по куриер, след което ще получи и чисто новия апарат.
Тя приема предложението, но междувременно проверява действащия си договор и си припомня, че той всъщност изтича не сега, а чак след една година. “Това е точно на средата на двугодишния договор.
Ако не бях прегледала, че имам още цяла година от него, щях да приема оферта с много по-висока такса и неизгодна за мен”, разказва още Биляна Славчева пред водещата на подкаста Габриела Руменова.
И добавя, че в разговори с представители на телекома и на куриерската служба е разбрала, че не е единствената и други хора също недоволстват, че спрямо тях от наетия от мобилния оператор кол център се прилага същият подход.
В подкаст епизода Биляна Славчева и Габриела Руменова предупреждават потребителите да бъдат внимателни с офертите за Коледа и Нова година – да се информират подробно за условията и да преценяват доколко са изгодни за тях, тъй като се обвързват с условията не само за празниците, но за период от една или две години.
“Разказваме тази история, за да подсетим хората, че не трябва да се доверяват безусловно на търговците, а да подлагат на проверка всяко тяхно твърдение, дори когато вече се намират в договорни отношения с тях.
Опитът да бъдат подвеждани, че договорът изтича и така да им се отнема правото да се възползват от преференциите, заради които са се обвързали срочно с дружеството, е нелоялна търговска практика.
Потребителите също така е полезно да знаят, че когато търговецът промени общите си условия, е длъжен да ги уведоми в 7-дневен срок. В такъв случай те имат право да приемат измененията, да продължат да изпълняват договора при старите условия или да го прекратят без такси и неустойки.“, посочи Габриела Руменова – автор и водещ на подкаста и създател на проекта „Ние, потребителите“.

Бомбена заплаха внесе смут на летище във Вашингтон
Кои лекарства липсват най-осезаемо у нас?
Загиналият в катастрофа Диого Жота стана футболист на 2025 г.
Китай стартира първия в света ториев реактор
Пакистански астронавт ще посети китайската орбитална станция „Тянгун“
Обсерваторията „Вера Рубин“ откри огромен звезден поток
В монголската пустиня издигат „марсиански“ лагер
Звезда на Левски каза как ще победят ЦСКА
Навръх сблъсъка Ливърпул – Реал: Разкриха кой от двата колоса е предпочитал Вирц
Стоичков със силни думи за перлата на ПСЖ за наградата „Golden Boy“
Сабаленка с втора поредна победа на Финалния турнир на WTA
Тест: Коя емоция управлява живота ви в момента?
Пълнолуние в Телец на 5 ноември – портал към изобилие и сбъдване на желания
Сила на всяка възраст – 3 причини жените да вдигат тежести
Нов нехормонален медикамент при менопауза одобри FDA
Памуклийка – древна билка от помощ при съвременни заболявания
Захарен диабет тип I при деца - хранене и инсулинолечение
В УМБАЛ „Света Марина“ – Варна спасиха петдневно бебе с рядка вродена аномалия
Цената на биткойна падна под 100 хил. долара за първи път от края на юни*
Кои лекарства липсват най-осезаемо у нас?
Когато кибер измамникът почука на вратата ви
Cadillac сложи космическа цена на своя флагман
Антъни Хопкинс: Вече е модерно да „страдаш“ от нелечими болести
Фантастичен НОЕМВРИ за 3 зодии!
Коментари