IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна
Икономика
10:40 | 3 ноември 2015
Обновен: 16:38 | 12 февруари 2024

Google с най-малко придобивания от 2009 г. насам

Новият финансов директор на компанията Рут Порат въведе някои мерки с цел намаляване на разходите

По материала работи: Юлиян Атанасов
Google с най-малко придобивания от 2009 г. насам

Похарченият за придобивания бюджет на американския технологичен концерн Google за първите девет месеца на 2015 г. е на най-ниското си ниво от шест години насам, предава Business Insider, позовавайки се на последния тримесечен отчет на компанията. Сумата възлиза на 250 млн. долара. За интернет гиганта, с неговите резерви на стойност 72,8 млрд. долара, това е значително забавяне на ръста. Освен това нито едно от досега извършените от началото на годината придобивания не бе толкова голямо, че да се наложи на Google да обяви официално цената по борсовите правила.

 

За сравнение – през първите девет месеца на 2010 г. Google е похарчила за придобивания на фирми около 626 млн. долара в сделки, при които не е трябвало да обявява разходите за отделните трансакции. Същевременно тя е платила 179 млн. долара за Slide, 681 млн. долара за AdMob и 123 млн. долара за On2 Technologies. През същия период на 2011 г. сумата възлиза на 502 млн. долара, а същевременно са похарчени 676 млн. долара за ITA Software, 151 млн. долара за Zagat и 114 млн. долара за Daily Deals.

 

За първите девет месеца на 2012 г. към 1,1 млрд. долара за неназовани изрично сделки се добавят и 12,4 млрд. долара за Motorola Mobility. На този фон през следващата година има лек спад – за Waze концернът похарчи 969 млн. долара, както и 396 млн. долара за по-малки компании. През 2014 г. инвестициите отново чувствително се увеличават - Google похарчи 1,1 млрд. долара за неназовани сделки и 2,5 млрд. долара за Nest, 517 млн. долара за Dropcam и 478 млн. долара за Skybox Imaging.

 

Разходите на Google от последните години подсказват желанието ѝ да разшири обхвата си и да задълбочи дейността си в области като смартфоните и джаджите. Компанията все още доминира в света на търсачките – бизнес, който генерира милиарди от реклами всяко тримесечие. Но изглежда концернът търси нови приходи от други източници.

 

Не е ясно дали последните цифри от статистиката са нова тенденция, или случайност, както пояснява Google в свое становище. „По своята природа придобиванията са нередовни и не могат да се вкарат в редовни деветмесечни статистики“.

 

Въпреки това новият финансов директор на Google Рут Порат въведе някои мерки с цел намаляване на разходите. Тя планира и кампания по обратно изкупуване на акции, за да възнагради инвеститорите. Преструктурирането в новия холдинг Alphabet също трябва да допринесе за повече прозрачност в подразделенията на Google и финансовите ѝ дела.

Коментари

Новини Варна