България е втора в Европейския съюз (ЕС) по годишен ръст на регистрациите на нови автомобили през ноември, показват данните на Европейската асоциация на производителите на автомобили (АСЕА).През миналия месец у нас са били регистрирани 2 130 нови коли спрямо 1 595 през ноември 2014 г. Това представлява увеличение от 33,5%.Изпреварва ни само Кипър с ръст от 37,3% на новите регистрации, сочат още данните.
За периода януари – ноември тази година регистрациите на нови автомобили в България са 21 152 спрямо 18 427, което представлява увеличение от 14,8%.Средният ръст на регистрациите на нови автомобили в ЕС през ноември спрямо ноември 2014 г. достига 13,7% до над 1,1 млн., а за 11-месечния период повишението е 8,7%.
Основен двигател на ръста на регистрациите на нови автомобили в ЕС са продажбите в т.нар. нови държави членки, които се присъединиха към общността след 2004 г. - 23,5% през ноември на годишна база и 11,1% за 11-месечния период спрямо същия период на миналата година.В старите държави от съюза регистрациите са близо до средното ниво за целия ЕС.
Кризата във Volkswagen (VW) не се отразява на продажбите на компанията в ЕС през ноември и те отново се възстановяват след лекия спад, който отчетоха през октомври, показват данните на АСЕА. През ноември на годишна база е отчетен ръст от 4,1% за цялата група, а за периода януари – ноември увеличението достига 6,2%.Припомняме, че през октомври продажбите на групата VW отчетоха годишен спад от 0,2%, воден основно от спада на продажбите на Seat с 11,4%. За десетмесечието обаче продажбите на компанията отчетоха годишно увеличение от 6,4%.
През ноември на годишна база регистрациите на автомобили с марка Volkswagen се увеличават с 2,8%, с Audi – 4,4%, Skoda – с 11,7%, докато тези на Seat спадат с 3%. При Porsche ръстът достига 4,9%.VW обаче бавно отстъпва по пазарен дял, макар и да остава лидер в Европа с 24,3% през ноември. Година по-рано пазарният дял на германската група е бил 26,6%. За периода януари – ноември пазарният дял на компанията се понижава до 24,8% от 25,4%.
PSA Group запазва пазарния си дял от 10,4% през ноември, а Renault отбелязва минимално повишение от 0,1 процентни пункта до 9,8%.Най-силен ръст на продажбите през ноември на годишна база записва Jaguar Land Rover Group – 70 на сто, като основен двигател са продажбите на бранда Jaguar – 83,7%.С 38% се увеличават и годишните продажби на Mazda, с 34% - на Suzuki, с над 25% - на Honda. Силни ръстове постигат и американските брандове, както и Opel.

"Да, България": Бюджет 2026 е най-лошият от Жан-Виденово време насам
Тъмната материя се подчинява на гравитационни „кладенци“
SpaceX изстреля в Космоса изцяло турски спътник
Бобровата луна: Най-близката суперлуна за 2025 г. ще озари небето тази седмица
Blue Origin проведе успешен тест на ракетата New Glenn
Едуард Алексанян: SENSHI е мястото, където израснах като боец
Нов проблем за Левски преди дербито с ЦСКА
ОФИЦИАЛНО: БФС взе решение за скандалното дерби. Обяви брутално наказание
Легенда на Барса твърдо зад Ямал
5 тенденции за есента – директно от Париж!
7 апетитни рецепти с тиква
6 плода срещу ракови заболявания, според специалисти
Георги Господинов и Георги Мишев са носители на награда „Перото“
В УМБАЛ „Света Марина“ – Варна спасиха петдневно бебе с рядка вродена аномалия
Европейската седмица на фертилността започна под мотото „С факти напред – образование и информация“
Неуспешните инвитро опити: как да не загубиш надежда?
През ноември отбелязваме Световния месец за борба с белодробния карцином
Норвежкият суверенен фонд отхвърли предложението за заплащане на Мъск от 1 трлн. долара
"Да, България": Бюджет 2026 е най-лошият от Жан-Виденово време насам
Кристин Лагард: България няма да загуби контрол над икономическата си политика
Защо в камиони и микробуси се поставят ярки предпазни колани?
5 лесни начина да си направите домашни препарати за почистване
Лиам Хемсуърт чакал подходящия момент за годежа с Габриела Брукс
Коментари