IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 13°
Икономика
18:07 | 25 януари 2017
Обновен: 01:41 | 4 май 2024

Над 1 млрд. лв. са нужни за рехабилитация на пътищата в България

Тол системата може да се реализира най-рано през 2019 г., според експерт

По материала работи: Ставри Таргов
Над 1 млрд. лв. са нужни за рехабилитация на пътищата в България


Поне 1 млрд. лв трябва да се заделят за пътищата, защото около 90% от пътнико- и товаропотока, който се осъществява в България, минава по тях. Само около 10% минава през железниците, а 4-5% - по вода. Това каза инж. Ясен Ишев, член на Управителния съвет на Научно-техническия съюз в сектора транспорт и представител на Камарата на строителите в България, пред Bloomberg TV Bulgaria.

 

Надявам се, че проектът за тол системата ще бъде успешен и ще се приложи възможно най-скоро, но гледайки как се отлага във времето, през 2017 г. това няма да се случи. Най-рано можем да я очакваме през 2019 г., прогнозира той.
Припомняме, че правителството в оставка удължи до 30 юни 2017 г. срокът за разработване на правила за въвеждане тол система в България, с което на практика остави на следващия кабинет да реши при какви условия ще се случи това.

 

Решението за въвеждане на смесена система за тол такса за тежкотоварни моторни превозни средства и електронна винетка за леки моторни превозни средства, е от 2015 г.

Над 35% от пътната мрежа е в лошо състояние, а останалата част е в средно и добро състояние, но имайки предвид тежката зима, може да се очаква, че още 15% от пътищата са станали за ремонт, допълни Ясен Ишев. Според него причината е, че голяма част от пътната мрежа не е била рехабилитирана през последните 20 години.
"Най-големият проблем е, че много скоро след като бъде въведен в експлоатация един пътен участък, той се нуждае от ремонт", обясни Ясен Ишев.

 

По думите му, съгласно Наредба 2 за приемане на обектите в България има минимални гаранционни срокове за магистралите и те са 5 години. В рамките на тези пет години пътната настилка трябва да бъде в нормално експлоатационно състояние, а за съоръженията този срок е 10 години. Когато става дума за рехабилитационна дейност, гаранцията е 2 години, посочи още експертът.

Investor.bg

Коментари

Новини Варна