НАП ще може да предоставя данъчно-осигурителна информация на клиентите си, които притежават персонален идентификационен код (ПИК) и по телефона чрез колцентъра си. На практика това означава, че гражданите и фирмите с ПИК ще могат да получават информация за своите данъчни и осигурителни задължения по още един начин, не само онлайн - с ПИК или електронен подпис и в офисите на Агенцията, но и по телефона, след като се идентифицират със своя ПИК.
До сега нямаше такава възможност, но последните промени в Данъчно-осигурителния процесуален кодекс дадоха възможност на НАП да предложи новата услуга. Очаква се Агенцията да въведе проверката за данъци и осигуровки по телефона в близките месеци. Разпоредбите на данъчния кодекс дават 6 месечен срок, в който да се уреди реда и начина за прилагането им.
От създаването си през 2008 г. до сега колцентърът на НАП е получил близо 3 милиона запитвания на клиенти на Агенцията. Чрез телефона за информация на Агенцията 0700 18 700 са обслужени 2 200 000 запитвания на клиенти, а служителите на информационния център са отговорили на над 164 400 въпроса, постъпили на електронния му адрес – infocenter@nra.bg. Автоматизираните справки и информация са ползвани над 680 000 пъти.
Статистиката на информационния център сочи още, че пропуснатите обаждания в работно време са под 5%, а доволните от получената информация от служителите на НАП са над 90%. Средната продължителност на телефонните разговори е 4 минути.
На телефона на информационния център на НАП 0700 18 700 гражданите и представителите на фирмите могат да получат съвет за декларирането и плащане на данъци и осигурителни вноски. Освен това могат да ползват и автоматичните услуги, които не изискват разговор с оператор и са достъпни 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата: проверка на здравен статус, справка за регистрация по ДДС и др. Телефонното обаждане към 0700 18 700 е на цената на градски разговор от цялата страна за абонатите на стационарни телефони. Обажданията от мобилни телефони се заплащат по стандартната тарифа на съответния мобилен оператор. Запитвания клиентите могат да изпращат и на имейл адрес infocenter@nra.bg.
Колцентърът на НАП приема също и сигнали за неиздаване на касови бележки и други данъчни и осигурителни нарушения.

Зеленски избира: Мир с териториални отстъпки или продължаваща война
Благомир Коцев ще бъде преместен в затвора във Варна
Ремонти и промени в движението по магистралите "Струма" и "Марица"
Морските костенурки притежават мистериозна суперсила
Алтернатива на SLS: Blue Origin ще създаде по-мощна версия на ракетата New Glenn
Ракетата на Илън Мъск постави рекорд по изстрелвания от космодрума във Флорида
Слънчева буря сви щита на Земята – стана пет пъти по-малък от нормалното
Официално! Лудогорец има нов треньор
Голяма радост в ЦСКА
„Орлетата“ и Фратрия се занулиха
Веласкес даде голямо обещание за Левски
Какви промени ви носи новата 2026 според датата на раждане
МЕГА Черен петък от VITAGOLD! Отстъпки, които не са за изпускане!
Бързи трикове за подреждане на дома
5 зодии с късмет в любовта в последната седмица на ноември
Ако държите на ума си – движете се, предпазва от деменция
Дни на медиацията в Пловдив и София предлагат безплатни консултации с медиатори и психолози от 24 до 28 ноември
Уртикария при деца – какво показва обривът и кога да се тревожим?
88% от младите хора поставят емоционалното здраве на първо място, показва европейско проучване
Виктория Миткова, изпълнителен директор на Investor Media Group, е гост на Bloomberg New Economy Forum 2025
Зеленски избира: Мир с териториални отстъпки или продължаваща война
И. Левков: България не е готова да привлече голям EV инвеститор
Защо новите автомобили са с еднаква, безлична форма на сапун
Как новите стандарти за красота са причина за рязкото отслабване при звездите
Краят на годината носи луд късмет на 3 зодии
Коментари