Децата ни ще се конкурират не само помежду си, а и с машини с изкуствен интелект

Сами по себе си социалните мрежи не са полезни за психическото здраве на хората, смята специалистът по стратегически маркетинг Хамза Кан

Децата ни ще се конкурират не само помежду си, а и с машини с изкуствен интелект

Следващото поколение ще навлезе в работна среда, в която хората няма да се конкурират само един с друг, а ще се съревновават и с машини с изкуствен интелект.

 

„Това е безпрецедентно. През индустриалната революция се случи нещо сходно на това, но сега добавяме още едно измерение с автономните автомобили, изкуствения интелект и т.н.“. Това каза в предаването UpDate на Bloomerg TV Bulgaria Хамза Кан, специалист по стратегически маркетинг и предприемач.

 

Според него това засилва влиянието на два от факторите, които са водещи за т.нар. „бърнаут“ (прегаряне) при служителите - технологиите и отчуждеността, но влияе и на всички фактори от т. нар. група ЗАМЪК (съревнование, отчуждаване, общество, технологии, самота и икономика).

 

„По отношение на технологичната сфера смятам, че в рамките на нашия живот ще станем свидетели на сингуларност – на надминаването на човешкия интелект от изкуствения. Това е притеснително, понеже изглежда, че смартфонът, който аз и вие носим навсякъде, в близко бъдеще ще е по-интелигентен и изобретателен от сбора на всички ни в тази стая. Направо плашещо.

 

Как реагираме в следствие на това? Работим по-усилено, чувстваме необходимост да се доказваме и пак неглижираме собствените си потребности. Съзнателно или не, започваме цикъла на прегаряне, и то, за да се опитаме да сме конкурентни на машините, които ще бележат все повече победи над нас“.

 

Според Кан днес е налице т. нар. култура на свръхпостигането.
„В наши дни постигането на нещо, което преди е било мерител за успех, вече не е достатъчно. Има ги Instagram и Facebook и социалните медии като цяло. Има една култура, която поставя на пиедестал нереалистично високите представа за успеха.

 

Без значение колко удовлетворен се чувства човек или колко много е постигнал в работата си, винаги има някой, който се справя още по-добре. Това винаги е било факт, но сега социалните медии го поставят под лупа“, поясни специалистът.

 

Кан е на мнение, че сами по себе си социалните мрежи не са полезни за психическото здраве на хората.
„Човек трябва да се научи да ползва социалните медии с разбиране и осъзнаване – практика, наричана още „safe social”. Технологиите сами по себе водят до елементи на пристрастено поведение. Аз, като маркетолог и като човек, който е работил в звената проектиране и разработка, знам, че за да е успешен моят продукт, той трябва да има някакво пристрастяващо качество, трябва да е „лепкав“.

 

Примери за това са известията, лайковете, ретуитванията и всички други малки неща, които предизвикват отделянето на допамин. Трябва постоянно да давам това на крайния потребител, за да го задържа в платформата си, за да го задържа в маркетинговата си кампания много по-дълго време. Пренасищането с това води всички ни към капан“, твърди специалистът.

Investor.bg

Коментари

Общество
Водещи новини
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата