Учители искат промяна в учебните програми, показва анкета на Министерството на образованието сред 18 хиляди педагози. Математика и география са сред предметите с най-много теми и понятия, предложени за отпадане или преместване от учителите.
Сред учителите преобладава мнението, че програмите са добре структурирани и работещи, но са необходими повече часове за упражнения.
Предложенията за оптимизиране на учебното съдържание в началните класове са сравнително малко.
Част от учителите смятат, че изучаването на личности и събития от българската история трябва да приключи до Освобождението, съобщава БНР.
В прогимназиален етап предложенията са свързани най-вече с промени по математика, география и икономика, биология и здравно образование, компютърно моделиране.
Подобна е ситуацията и в първи гимназиален етап.
Всеки втори учител се затруднява да прилага ефективно учебните програми поради липсата на достатъчно учебни помагала и материали. Около 20 процента от анкетираните смятат, че учебната програма се неглижира за сметка на учебника.
Най-сериозният проблем според учителите е недостатъчният хорариум часове по техния предмет.
От Образователното министерство напомнят, че работни групи към МОН преглеждат учебните програми по всички общообразователни предмети от 1-ви до 10-и клас. Част от този процес са проучванията на мненията на учители, ученици и родители.
Коментари