Във връзка с публикации в медиите за организирането на Национален протест под надслов „География и икономика не е третостепенен учебен предмет” от Министерство на образованието и науката съобщиха, че с приемането на новия Закон за предучилищното и училищното образование се реформира образователната система.
Сред съществените елементи на тази реформа са въвеждането на нова образователната структура (основно образование се завършва вече след VII клас, а гимназиалната степен се дели на два етапа), предефинирането на видовете училищна подготовка, актуализирането на целите на образованието, а с тях – и на очакваните резултати от обучението.
Първите стъпки към привеждането на законовите текстове в действие и осъществяването на реформата са свързани с разработването на изцяло нова подзаконова нормативна уредба. Първите нормативни актове в тази посока са наредбите, които определят държавните образователни стандарти (ДОС) – за учебния план, за общообразователната подготовка и за познавателните книжки, учебниците и учебните помагала.
Проектите на тези наредби бяха публикувани за обществено обсъждане на 22 октомври 2015 година. Във връзка с това ние ясно разбираме, че тези наредби поставят нови и проблемни акценти, като какви компетентности очакваме да придобият нашите деца и как да се постигнат те. Тези проблеми изискват компетентно, широкосподелено и общественоприемливо решение. Поради поетите обществени отговорности Министерството на образованието и науката организира редица срещи и дискусии в цялата страна с активното участие на учители, представители на висши училища и на академичната общност, родители, неправителствени организации и работодатели.
fakti.bg
Коментари