Комисията за защита на потребителите (КЗП) установи, че единият от трите мобилни оператора заблуждава по-възрастни хора да сключват договори извън търговски обект, без да им предоставя пълна информация за услугите, които ще получат срещу месечната такса. Това съобщи Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите (КЗП).
„Нашата проверка до момента установи, че търговецът не е изпълнил коректно своето задължение да предостави пълна информация за условията на сделката преди сключването на договора. Освен, че се представя на вниманието ви много изгоден пакет с дадено наименование, вие нямате достатъчно детайлна информация относно това какво включва той. Така потребителят има една месечна такса, която заплаща, но всъщност от посланието, което се отправя към него, не става ясно какво точно може да ползва в рамките на тази месечна такса”, обяснява Маргаритов.
Той разясни, че законът дава специална защита на потребителите при сключването на т. нар. договори извън търговски обект. Причината за това е по-специфичният начин на взаимодействие между двете страни при този способ за продажба.
Търговецът е длъжен да информира клиента още преди сключването на договора за своето име и координати за връзка. Той следва да предостави и данни за основните характеристики на предлаганите от него стоки и услуги, както и за всички условия по сделката като цена, начин на плащане, изпълнение и срок на договора.
Потребителят трябва да бъде информиран и за правото му на отказ от договора в 14-дневен срок от сключването. В случай че търговецът предварително не е уведомил потребителя за това негово право, то този срок се удължава на година и 14 дни. Ако пък го направи впоследствие, но не по-късно от година след подписването на договора, то потребителят може да се откаже от сделката в срок до 14 дни след предоставянето на тази информация.
Законът предвижда някои изключения по отношение на това право. Например – поръчки по зададени от потребителя параметри; разпечатани след доставката носители на съдържание, защитено от Закона за авторското право и сродните му права; услуги, чието изпълнение вече е започнало и пр.
И при сключените извън търговски обект договори потребителите запазват правото си да предявят рекламация. За дефектна стока срокът за това е до 2 две години от закупуването й, а за некачествена услуга – до 14 дни след установяване на несъответствието с договореното.

Патриарх Даниил почете паметта на патриарх Максим
Разбиха престъпна група за трафик на нелегални мигранти (ВИДЕО)
На Земята започнаха силни магнитни бури
Две мощни светкавици удариха повърхността на Луната
Гигантска ударна вълна се разпространява през Млечния път
Опасна ли е за Земята черната дупка Gaia BH1
Гонзо подкрепя законопроект за футболното хулиганство
И Маями е в краката на Меси
Респект! Звезда на Интер посвети гол на лидер на ПСЖ
Националът на България мачка в Бахрейн
Задължителни ястия за Архангеловден
От хип-хоп клубовете в Харлем до подиумите на Висшата мода – историята на streetwear стила
Гледайте Made in EU с участието на Герасим Георгиев – Геро и Иван Бърнев от 21 ноември в кината
Изберете магическо кълбо и вижте какво ви очаква
Стотици гени действат различно в мозъка на жената и на мъжа
Когнитивно-комуникативни нарушения: Скритите предизвикателства след травма на мозъка
Как да се справим със запека по време на бременност?
Уреаплазмена инфекция – една от причините за безплодие
Търговията на дребно у нас е нараснала с 0,8% през септември
Недостигът на горива заплашва хунтата в Мали и разкрива руските ограничения
Honda разработва нов V6 за хибриди
Силни гени – Присила Пресли е зашеметяваща в нова фотосесия с внучките си
Джим Къртис се обясни в любов на Дженифър Анистън
Коментари