План да се използва прочутата фасада на операта в Сидни за рекламиране на най-скъпото конно надбягване в Австралия предизвика протеста на десетки хиляди австралийци. Според тях е недопустимо може би най-известният символ на страната им да се използва за рекламиране на хазарт, при това, след като ръководството на операта се е произнесло против проекта.
В края на седмицата трябва да се проведат надбягванията Everest Cup и планът бе във вторник вечерта върху "платната" на сградата със светлини и лазери да се направи реклама на турнира. В продължение на около 10 минути ще има светлинно шоу и само за няколко от тях ще се появят списъкът на участващите жокеи, но не и на фирми за залози. Скандалът избухна заради намесата на премиера Скот Морисън (той е бивш директор на Tourism Australia) и правителството на щата Нов Южен Уелс, според които от сградата рекламата ще бъде видяна в цял свят.
Върху операта - обект на световното културно наследство на ЮНЕСКО - е имало светлинни реклами на събития като Световната купа по ръгби. От световната организация заявиха за "Гардиън", че следят случая, но засега нямат коментар по него.
Докато над 170 000 души се подписаха под петиция против намеренията, ръководителят на компанията Racing NSW заяви, че искат да използват прочутия мост на залива на Сидни, докато властите изяснят казуса. Идеята за операта е на правителството, докато ние преговаряхме повече от година с поне четири правителствени отдела да моста, каза Питър Вландис. Той твърди, че върху операта вече е имало реклами на продукти като нов смартфон на "Самсунг" и напомни, че строителството на сградата е било финансирано и от специална лотария.
Dnevnik.bg
В преговорите отпадна показването на имената на конете, логото на турнира и хиподрума, ще има само купата, цветовете на екипите на жокеите и стартовите им позиции, обясни Вландис.
За вторник вечерта, когато е планирано светлинното шоу, е насрочен протест, а борещи се срещу хазарта напомнят, че Австралия е световен лидер по загуби сред пълнолетните жители от залози на спортни състезания, казина и автомати - почти 24 милиарда долара (близо 17 млрд. щатски долара) през миналата година. Клоувър Мур, кметът на Сидни, нарече рекламата "брутално комерсиализиране в името на една индустрия, известна с ощетяващият хората хазарт и жестокостта към животни".
Алън Джоунс, един от най-популярните радио водещи с агресивен маниер в ефира, призова директорът на операта за подаде оставка или да бъде уволнена. "Имаме си политика, която защитава статута ни на обект на световното културно наследство", заяви Луиз Херон в обяснине на решението си.
Коментари