Майкъл Блумбърг – походът към Белия дом и защитата на личните данни

Обстойните социологически проучвания на Cambridge Analytica помогнаха на Доналд Тръмп да бъде избран за президент през 2016 г.

Снимка: Ройтерс

Снимка: Ройтерс

Кое е най-важното политическо оръжие, което може да ви спечели богатство от няколко милиарда долара през 2019 г.?

 
Всички налични данни на гласоподавателите. 

 
И именно към това се е устремил милиардерът Майкъл Блумбърг.

 
76-годишният бивш кмет на Ню Йорк, чието богатство се оценява на повече от 47 млрд. долара, още веднъж ще се опита да „завладее“ Белия дом, съобщава Quartz.

 
Една от най-важните стъпки в това отношение и събирането на информация, свързана с гласоподавателите, от която Блумбърг ще има нужда по време на своята президентска кампания.
 

Екип от 10 политически и технологични консултанти има за цел да събере всички налични данни на избирателите, след което да ги съпостави с потребителските данни и да наеме екип от инженери, които да изготвят анализи на високо ниво, чрез което да се намери начин за идентифициране на потенциалните избиратели и всички необходими начини за привличане на тяхното внимание.

 
Това включва и проверка на техните профили в социалните платформи, които са тясно обвързани с потребителските навици на гласоподавателите.
 

„Въпреки че бюджетът е определен, това начинание вероятно ще се превърне в най-голямата и най-силна политическа организация за една нощ в страната“, пише Едуард-Айзък Доувър от Atlantic.

 
Това вероятно звучи на мнозина като нещо познато.

 
Компанията за политически консултации и информационен сондаж Cambridge Analytica, която използва данни, вариращи от модни вкусове до статистически проучвания и помогна на сегашния държавен глава Доналд Тръмп да бъде избран за президент през 2016 г., изглежда може да се превърне във важен фактор в подготвяната от Майкъл Блумбърг предизборна кампания.
 

Но трябва да се направи едно съществено разграничаване между кампанията през 2016 г. и тази, която се подготвя в момента.
 

Част от данните, с които борави Cambridge Analytica, са събрани от платформи като Facebook без съгласието на потребителите, в нарушение на корпоративните условия.
 

Недостигът на достатъчно ясни федерални закони по отношение на личните данни предоставя на подобни статистически компании възможност за по-широк информационен достъп.
 

И точно от това ще се възползва кампанията на Майкъл Блумбърг.
 

Не е ясно обаче дали Cambridge Analytica ще подкрепи инициативата на милиардера или ще бъде използвана от някои друг кандидат.
 

При всеки случай тази информация ще предостави огромно предимство на онзи, който я използва.
 

Това поставя на дневен ред редица въпроси относно поверителността на личните данни и демокрацията, които започнаха да се оформят още през 2016 г., когато се появиха опасенията за манипулиране на избирателните резултати от руски хакери.

Investor.bg
 

Новини

Коментари

Свят
Водещи новини
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата