IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 18°
Свят
10:10 | 26 май 2021
Обновен: 05:34 | 27 май 2024

Най-здpавите и най-лоши коли до 12-годишна възpаcт. Класация за надеждност

Това са най-желаните автомобили на пазара за употребявани возила

По материала работи: Слав Велев
Най-здpавите и най-лоши коли до 12-годишна възpаcт. Класация за надеждност

Снимка: ADAC.de

Както всяка година немският автомобилен клуб ADAC публикува списък с коли, на които най-често или най-рядко се е налагало да получат техническа помощ през изминалите 12 месеца, пише "24 часа". След първите няколко години стойността на всеки автомобил спада драстично. За това и точно тези коли на възраст около и над десетина години продължават да са най-желани за пазара за употребявани возила, защото са много по-евтини, но в същото време могат да служат вярно още много години. Кои от тях обаче се чупят и влизат в сервизите по-често?

За да отговорим на този въпрос, проверихме най-новите ADAC класации, а те се основават на дейността на немския автомобилен клуб. Класирането за надеждност се прави като в огромна база данни (над 3,4 милиона случая), се събират от всички германски сервизи повредите на различните модели. След това броят на ремонтите се сравнява с броя на автомобилите от тази марка и модел, регистрирани в Германия. По този начин се получи коефициент, чийто основен показател е броят на повредите на 100 000 автомобила. Колкото по-нисък е коефициентът, толкова е по-добре.

Ето и резултатите за най-здравите три и най-лошите три автомобила на 12-годишна възраст по класове.

Сегмент "A" Toyota Aygo - коефециент 4,4. Най-честата причина за сервизиране - съединител. Hyundai i10 - 6,2. Най-честата причина за ремонт - акумулатор. Renault Twingo - 16,8. Повреди - спирачки, имобилайзер. Seat Mii - 21,6. Най-чести повреди - спирачки. Fiat 500 - 23,9. Най-честата причина за сервизна намеса: охладителна система, бобина. Fiat Panda - 28,5. Повреда - акумулатор. Сегмент "В"

Най-честата причина за сервизиране: електрическа инсталация, ауспух, съединител. Audi A1 - 9,1. Най-чести повреди в запалителните кабели и дюзите. MINI - 9,7. Съединител. Renault Clio - 23.5. Най-честата причина за ремонти: батерията, стартер, електронен имобилайзер на двигателя. Peugeot 208 - 26,5. Бобина и акумулатор. Peugeot 207 - 29.2. Повреди - сервоуправление, покрив, колани.

Компактни модели: BMW X1 - коефициент на сервизиране 7,2. Audi Q3 - 10,8. Hyundai i30 - 11,2. Най-честата причина за сервизиране: акумулатор. BMW Серия 1 - 31.4. Най-срещани повреди: бобина, задвижваща верига. Peugeot 308 - 34,9. Замяна на дюзи, бобина, батерии. Kia Ceed - 44,9. Повреди в стартера, задвижваща верига, акумулатора, съединител, свещи и сензор на коляновия вал.

Автомобили от среден клас: BMW X3 - 5,3. Най-честата причина за сервизиане: стартер, турбокомпресор. Audi A4 - 8,4. Audi A5 - 9,8. Повреди: задвижваща верига, изпускателна система. Ford Mondeo - 23,1. Най-честата причина за поправка: батерия, горивна помпа. Opel Insignia - 28,1. Повреди: батерия, климатик. Volkswagen Sharan - 32.8. Повреди: акумулатор, EGR. За мнозина класацията на ADAC за последните 12 месеца е изненадваща. Ако търсите десетгодишна кола за пътуване до работата подценяваният Fiat Punto, според доклада на ADAC може да бъде добър избор в "B" сегмента. Трябва обаче да се има предвид, че списъкът на германския автомобилен клуб отразява само част от реалността по отношение

Компания Jaguar Land Rover отчита силни резултати в Китай на степента на повреда на даден модел, защото обхваща само тези повреди, които водят до спирането на колата от движение и посещението в сервиз или на пътната помощ. Другите неизправности няма как да бъдат вкарани в базата данни на ADAC. Поради ограниченията на пътуване, причинени от пандемията на коронавирус, голям процент от намесите на ADAC през 2020 г. са свързани с повреда на акумулаторите - в цели 46 процента от случаите.

Останалите причини за пристигането на пътна помощ според ADAC са: 15,9 процента по корпуса на двигателя (впръскване, запалване, сензори), 14,2% "други“ случаи (волан, спирачки, окачване, задвижваща система), 10% са за повредени алтернатори, стартери, осветление или електрически инсталации, 7,1 % в гумите, 3,2% в горивната система, 2,1% в системата за охлаждане, отопление или климатизация и 1,2% от изпускателната система и филтърът за твърди частици.

Коментари

Новини Варна