В сряда държавите и производителите се споразумяха да преустановят продажбите на превозни средства с двигатели с вътрешно горене до 2040 г. в рамките на COP26, но четирите най-големи производители в света не подписаха този ангажимент.
В съобщението на домакина на срещата на върха за климата Великобритания се обещава, че подписалите страни ще се стремят от 2040 г. да продават само нови автомобили с нулеви емисии и не по-късно от 2035 г. на водещите пазари.
Те заявиха, че ще подкрепят правителствата в стремежа им да превърнат превозните средства с нулеви емисии в новото нормално състояние, като ги направят достъпни, на достъпни цени и устойчиви във всички региони до 2030 г.
Но водещите страни в света, произвеждащи превозни средства - Китай, Съединените щати, Япония и Германия, не включиха имената си в съобщението.
Водещите производители на автомобили Toyota, Volkswagen и Renault-Nissan-Mitsubishi също не бяха включени в списъка.
Въпреки това Ford, Mercedes-Benz, General Motors и Volvo Cars са поели ангажименти за постепенно премахване на автомобилите с двигатели с вътрешно горене и бяха включени в обещанието.
Пътният транспорт допринася най-много за транспортните емисии, които представляват около 20% от цялото въглеродно замърсяване, причинено от човека.
В отделно обещание в сряда Великобритания заяви, че ще прекрати продажбата на нови дизелови тежкотоварни автомобили някъде между 2035 и 2040 г.
"Днешният ден бележи много горд момент в историята, тъй като правителствата по целия свят се обединяват около стопроцентовата подкрепа за продажбите на автомобили, микробуси и тежкотоварни превозни средства с нулеви емисии до 2040 г.", заяви британският министър на транспорта Грант Шапс.
Екологичните групи обаче изтъкнаха, че ангажиментите не обхващат основните производители на автомобили с двигатели с вътрешно горене.
Мартин Кайзер, изпълнителен директор на "Грийнпийс" - Германия, заяви, че е сериозно обезпокоително, че големите държави и производители не са се присъединили.
"За да спрем използването на нови изкопаеми горива, трябва да прекъснем зависимостта си. Това означава незабавно да преминем от двигатели с вътрешно горене към електрически превозни средства и да създадем екологично чисти мрежи за обществен транспорт", каза той, пише БГНЕС.
Toyota защити решението си да не подпише ангажимента, като заяви, че нейният глобален бизнес модел би направил ангажимента труден.
Кохей Йошида, генерален мениджър в Toyota ZEV Factory, специалното подразделение на групата за автомобили с нулеви емисии, заяви пред AФП, че има много начини да се подходи към въглеродната неутралност, различни от посочените в споразумението.

Късмет и щастие за три зодии в периода след 10 декември
МОСВ: Черно море не е замърсено от заседналия край Ахтопол танкер Kairos
Бизнесът за бюджета: "Трябват ни едни пари" - не може това да е разговорът за държавата
Комета може да унищожи Земята, твърди религиозен лидер
Астроном от НАСА с научни доказателства за произхода на Коледната звезда
Китай бързо настига САЩ в научните постижения
Температури до -98°C: Къде се намира най-студеното място на Земята
Най-после! Левски обяви важна новина + ВИДЕО
Байерн никога не се предава и обърна Спортинг с агресия
Сенсей Петко Чирпанлиев разкри най-важните уроци
Киву обясни защо Интер падна от Ливърпул
10 ястия за Игнажден
Кога кашлицата трябва да ни притеснява?
Как да преобразите дома за празниците с почти нулев бюджет
5 лесни коледни рецепти за по-малко от 1 час
4 вида кашлица според причините
Пробив в лечението на рака на панкреаса – как действа CAR-NKT клетъчната терапия?
Как студеният въздух влияе на лигавицата на носа и синусите?
Доброкачествена простатна хиперплазия – проблемите с уринирането са характерен симптом
ЕС опитва да ускори модернизацията на енергийните мрежи
Късмет и щастие за три зодии в периода след 10 декември
Без Русия, но с LNG терминали: Евтиният газ може да остане за дълго
Най-готините автомобилни цветове на 2025
Крисчън Слейтър разкрива как се справя с възходите и паденията на Холивуд
Как да постигнем здрава и сияйна кожа?
Тимъти Шаламе и Кайли Дженър - влюбени и щастливи на премиера
Коментари