IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 14°
Свят
10:30 | 14 януари 2022
Обновен: 12:08 | 20 април 2024

Плъг-ин хибридните коли – харчат гориво на макс. Измамата на века!

Ето какви са резултатите от ново проучване

По материала работи: Ставри Таргов
Плъг-ин хибридните коли – харчат гориво на макс. Измамата на века!

Проучване, извършено по искане на властите в швейцарския кантон Вале (планински район), показаха резултати, които не са никак благоприятни за „зареждащите“ се хибриди (PHEV). И резултатите от него доведоха до премахване на субсидиите, които се дават за тези автомобили от местната управа, съобщава Motor1.

С изследването е натоварена компанията Impact Living, която разкрива любопитни резултати. Основният от тях е, че разходът на гориво и вредните емисии при движение по планински пътища са много далеч от обявените от производителите. Съответно, зареждащите се (plug-in) хибридни автомобили нямат почти никакви предимства спрямо превозните средства с конвенционални двигатели.

Един от авторите на изследването - Марк Мюлер, който е инженер-физик, заяви пред швейцарското обществено радио RTS, че тези превозни средства са „измама за CO2 стандартите, климатични цели и потребителите!“. Според него, в райони като кантона Вале тези автомобили изхвърлят 4 пъти повече вредни емисии от обявеното от производителя.

„Дори шофьор със зарядни станции у дома и на работа, който прави кратки пътувания всеки ден, не достига стойностите на производителите Хибридните превозни средства често се рекламират като превозни средства с разход от 1,5 до 2,5 литра на 100 километра, но в действителност те консумират между 4 и 7 литра, а това е колкото дизеловите коли“, аргументира се Марк Мюлер.

Още през 2020 г. неправителствената организация Transport & Environment заяви, че емисиите на CO2 при plug-in хибридните превозни средства остават по-високи от това, което производителите официално обявяват. Проучванията на Международния съвет за чист транспорт (ICCT) доказват, че в реални условия тези автомобили имат много по-висок разход на гориво, отколкото при тестовете, нужни за одобряване на съответни модел.

Много експерти са категорични, че plug-in хибридът съчетава най-лошото от двете вселени, а именно недостатъците на двигателите с вътрешно горене (замърсяване на въздуха) и тези на електрическите двигатели (високо тегло и цена поради двата двигателя).

И когато не се презареждат редовно, тези автомобили предлагат много висок разход на гориво. В същото време обаче, ако хибридът бъде използван правилно - в градски условия и при продължително движение на магистрала, той си остава алтернатива на дизела, изпаднал в немилост след скандала с манипулираните двигатели на Volkswagen, пише automedia.investor.bg.

Коментари

Новини Варна