14:40 | 27 август 2022
Обновен: 09:45 | 24 април 2024

Учени разкопават в двор в Португалия останките на огромен динозавър

Прогнозите са, че е най-големият откриван досега в Европа

По материала работи: Ставри Таргов
Учени разкопават в двор в Португалия останките на огромен динозавър

Учени разкопават в двор в Португалия останките на огромен динозавър, който може да се окаже, че е най-големият откриван досега в Европа, предаде Би Би Си, цитиран от БНР.

Фосилизираният скелет на завропод бе открит в района на град Помбал, централната част на Португалия, през 2017 г., когато мъж започнал да си строи къща.
По-рано този месец палеонтолози от Португалия и Испания изкопаха част от гръбнака и ребрата евентуалния брахиозавър (вид завропод), които предполагат, че огромното влечуго е било дълго 25 метра и високо 12 метра.

Скелетът е открит в седиментни скали от периода Горна юра, което предполага, че е на възраст около 150 милиона години.

Завроподите са били най-големи от всички динозаври и най-голямото животно, живяло някога на сушата. Та са били с дълги шии и опашки, хранели са се с растителност и са ходили на 4 крака.

Скелетът в Португалия е открит в позиция, в която динозавърът вероятно е умрял. Затова учените се надяват, че могат да изкопаят още от него.

"Не се среща често да бъдат открити всички ребра на животно като това, както и в позиция, съответстваща на оригиналното анатомично положение", каза Елизабете Малафая, изследовател от Научни факултет на Лисабонския университет, пред сайта Phys.org.