IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 31°
Свят
16:00 | 2 септември 2023
Обновен: 13:16 | 14 юли 2024

Париж се престраши първи да забрани тротинетките под наем

Това стана след референдум сред жителите на френската столица

По материала работи: Ставри Таргов
Париж се престраши първи да забрани тротинетките под наем

Париж стана първата европейска столица, забранила електрическите тротинетки под наем, съобщи Ройтерс.

Забраната влезе в сила от 1 септември, като последните от общо 15 000 тротинетки бяха натоварени на микробуси в четвъртък следобед и извозени от града.

Петгодишният експеримент с е-тротинетките под наем в Париж, при който те можеха да бъдат оставяни навсякъде и вземани чрез мобилно приложение, се радваше на висока популярност, най-често сред хората под 35 години и студентите, но беше изпълнен с противоречия.

Политици предупреждаваха за опасения за безопасността, стрес за пешеходците и задръстване на градските улици от паркирани тротинетки, съборени на купчини.

През 2020 г. след оплаквания от анархичното им използване градът въведе най-строгите регулации в света, ограничавайки броя на операторите и автоматично проследявайки и ограничавайки скоростта. Но това не беше достатъчно, за да успокои спора.

През април кметицата на Париж Ан Идалго свика референдум за е-тротинетките, като почти 90% от хората гласуваха за забраната им. Това беше отбелязано като победа за пряката демокрация от страна на кметството, въпреки че избирателната активност беше едва 7,5%.

Водачите на електрически тротинетки под наем обикновено ги използваха за сравнително кратки разстояния и не е ясно към каква друга форма на придвижване ще се насочат сега.

Кметството смята, че богатият обществен транспорт на Париж и разширената мрежа от велосипедни алеи ще бъдат достатъчни. Очаква се много ползвали досега е-тротинетки вместо това да ходят пеша, да прибегнат към автобуси или метро или пък да си купят собствени тротинетки.

Анализаторите следят дали се увеличава използването на електрически велосипеди под наем, управлявани от същите компании, които управляваха тротинетките - Tier, Dott и Lime - както и парижката схема за велосипеди под наем Velib. Най-голямото увеличение през последните години е в използването на лични велосипеди в Париж.

Самите тротинетки ще бъдат преразпределени в други градове. Повечето от тези на Tier се връщат в Германия или Варшава, докато Lime ги изпраща до Лил, Лондон, Копенхаген и градове в Германия. Dott ще изпрати някои чак до Тел Авив, пише "Труд".

Коментари

Новини Варна