От днес влизат в сила нови правила на ЕС за определяне на общи стандарти относно прозрачността и таргетирането на политическата реклама. Тези правила ще позволят на гражданите да идентифицират послания, които се стремят да повлияят на техните мнения и политически решения и целят да насърчават свободни и честни избори.
От сега нататък политическите реклами трябва да бъдат ясно идентифицирани като такива и да посочват кой ги е платил, на каква цена, с кой изборен или законодателен процес са свързани и дали са целенасочени към определени групи хора. Ще трябва да се въведе механизъм за уведомяване за проблемни реклами и всички политически реклами ще се съхраняват в онлайн хранилище. Регламентът също така ограничава злоупотребата с лични данни. За да се защитят европейските демократични процеси от външна намеса, регламентът забранява спонсорирането на реклама от държави извън ЕС три месеца преди избори или референдум.
Днес също се състоя и церемония по подписването на Кодекса за поведение за изборите за Европейски парламент през 2024 г. под домакинството на заместник- председателя на Европейската комисия Вера Йоурова. С подписването му европейските политически партии се ангажираха да поддържат етични практики на кампанията. На фона на нарастващата загриженост относно защитата на честността на изборите в Европа от вътрешни и външни заплахи този ангажимент на политическите партии е от голямо значение.
Политическите партии, подписали Кодекса за поведение, са: Алианс на либералите и демократите за Европа, Европейско християнско политическо движение, Европейски консерватори и реформисти, Европейска демократическа партия, Европейски свободен алианс, Европейска зелена партия, Европейска народна партия, Партия на европейските социалисти и Партия на европейската левица. „Идентичност и демокрация“ заявиха, че също ще се присъединят към Кодекса за поведение за изборите за Европейски парламент през 2024 г.
Като пример за ангажимент по линия на Кодекса е, че подписалите го страни ще насърчават приобщаващия политически дискурс и участие, като се въздържат от използване или разпространяване на дискриминационни изявления срещу конкретни групи въз основа на пол, расов или етнически произход, религия или убеждения, възраст или сексуална ориентация. Друг пример е ангажиментът на страните да се въздържат от политически реклами, спонсорирани от недекларирани интереси, или да ангажират по друг начин посредници, които да изпращат послания в кампанията без ясно обозначение, кой е отговорен за тях.
Кодексът за поведение ще служи като изчерпателен контролен списък за политическите партии, кандидатите, медиите и гражданите за наблюдение на етичното поведение по време на предизборната кампания.
Повече информация ще намерите в съобщението тук.

Любовен хороскоп за зодиите в седмицата от 3 до 9 ноември
Навици след работа, които преобразяват тялото и ума
Магнитни бури през ноември 2025 г.: Кои са най-опасните дати
2024 г. вероятно е била най-горещата в последните 125 хил. години
Пробив в създаването на диаманти с помощта на електрони
В Китай се готвят да изстрелят ракетата Long March 2F с пилотирана мисия Shenzhou 21
Чудо: Ливърпул най-после сложи край на загубите
Реал Мадрид продължава с победите
Спалети тръгна с победа в Юве
Ужасяващ момент за футбола ни! Дербито на Пловдив между Локо и Ботев беше прекратено
Дневен хороскоп за 2 ноември, неделя
Седмична таро прогноза за 3 – 9 ноември
С какво родените през ноември са толкова интересни?
Любовен хороскоп за 3 – 9 ноември
Откриха нови сигнали в мозъка, чрез които се диагностицира Паркинсон
Кои храни са най-вредни за мозъка?
Как да разпознаем инфекциозна мононуклеоза в детска възраст?
Какво е козметичен фастинг и защо набира популярност?
Как Тим Кук избегна катастрофата на Apple тази година?
Любовен хороскоп за зодиите в седмицата от 3 до 9 ноември
Бичият пазар засега остава, но 10% корекция е въпрос на време
Перфектното Fiat Coupé се продава в Германия
11 типа мъже, привлечени от интернет запознанствата
Вълшебен ХЕЛОУИН за 3 зодии!
Коментари