Властите в ЕС готвят нови ограничения за старите автомобили, които ще засегнат милиони шофьори. Последната директива от Брюксел е насочена към превозни средства на възраст над 10 години, като се счита именно тяхната възраст е причина за високия процент на произшествия на континента. Затова и във всички държави от ЕС ежегодният технически преглед става задължителен, пише AutoMedia.
В страни като България ежегодният преглед и сега е задължителен, но в Германия, например, тестовете се извършват на всеки две години. Това накара медиите в Германия да обявят предложението за "непропорционално и обременително, особено за шофьорите със стари превозни средства, но в добро състояние". Експертите са категорични, че подобно решение показва безсилие от страна на Брюксел да намали броя на смъртните случаи и затова властите избират най-елементарното обяснение, че "по-старите превозни средства са по-податливи на повреди."
Властите обаче готвят една още по-драстична мярка, която е насочена към милиони дизелови автомобили на континента. Тя е фокусирана върху автомобили, които нямат филтър за твърди частици (DPF). Или по-скоро върху тези, които фабрично са оборудвани с такъв, но той е премахнат.
Модерните филтри за твърди частици се регенерират автоматично, докато колата се движи. При използване на автомобила в града обаче те излизат от строя на около 150 000 км пробег. Замяната им е доста скъпа, като в зависимост от модела цената може да достигне 3000 евро. И затова много шофьори предпочитат да ги премахнат, когато излязат от строя.
Така по пътищата на Европа се движат милиони дизелови автомобили без филтър за твърди частици, като техният точен брой няма как да бъде установен. При технически преглед не се измерват частиците в отработените газове, така че единственият начин да се установи дали една кола има такъв филтър, е цялата система да се разглоби, което на практика е невъзможно.
Така тези автомобили не могат да бъдат контролирани, а това е нещо, което властите в Брюксел искат да избегнат. И ако мярката бъде въведена, това означава, че собствениците на хиляди дизелови автомобили ще бъдат принудени да монтират филтър за твърди частици, който се премахнали по-рано. В противен случай колите им няма да могат да преминат технически преглед.
Още новини от света на автомобилите четете на AutoMedia

Vampire Love на SEVI поставя началото на новия албум на групата
Магия, карма и зодии: Тревожността кара примитивния българин да вярва на врачки
Парите за култура: Символични заплати и мизерни условия на труд
85-годишна жена изчезна на Витоша
Учени предупредиха за засилване на слънчевата активност
От Токио до Ню Йорк само за час: Започват суборбитални полети
„Космически океан“ край черна дупка: Откриха най-големия воден резервоар във Вселената
Магнитни бури през ноември 2025 г.: Кои са най-опасните дати
Гасперини: Най-голямата загуба е контузията на Дибала
Алегри: Трябва да трупаме самочувствие!
Феновете на Ботев Пд избухнаха след скандалното пловдивско дерби
Ледена баня за Холанд след поредното му шоу
5 есенни супи с малко въглехидрати
9 стъпки от аюрведа, които трансформират живота към по-добро
Протеинова салата с кисело мляко и грозде
Нумерологична прогноза за 3 ноември
Защо периодичното посещение на зъболекар е важно?
Възли и рак на щитовидната жлеза - кога има повод за притеснение?
Менопауза – естествен преход, който може да бъде преодолян с лекота
Три ключови аспекта за повече здраве в студените дни
Южнокорейският индекс Kospi стартира седмицата с нов рекорд
Парите за култура: Символични заплати и мизерни условия на труд
САЩ ще притиснат Русия, ако ударят сенчестия й флот
След над 6 години: Тежък удар за Гришо
Нова или на старо: каква кола ще ви даде един и същи бюджет?
Ким Кардашян променя живота си, сбъдвайки мечтата си да работи като адвокат
Как се маскираха звездите на Хелоуин? - първа част
Коментари