Автоиндустрията расте, но губи милиарди! През първата половина на 2025 са продадени повече автомобили, отколкото през същия период на миналата година. Анализираните 34 компании са доставили 37,6 млн. бройки. Това представлява увеличение от 3%, като ръстът се дължи на Toyota, BYD и Geely, които компенсират спада в Stellantis и Tesla. Въпреки увеличението на обема общите продажби са спаднали до 1,155 млрд. евро, което е спад с два процента спрямо първата половина на 2024. Това означава, че средната цена на продадена единица е паднала от 32 419 евро на 30 708 евро.
Въпреки че анализът не отчита повечето китайски производители, агресивната ценова война в Китай частично обяснява това намаление на средната цена на единица. Двата най-големи китайски производителя - BYD и Geely - са увеличили обема си съответно с 33 и 47% , но приходите на BYD са нараснали само с 14% и компанията успя да се позиционира като шестият по големина производител в света по обем през първата половина на 2025, пише AutoMedia.
Печалбите намаляват с 23%
Още по-притеснително за индустрията е спадът в рентабилността. Ценовата война в Китай, липсата на растеж и нарастващите разходи в Европа. Търговските сътресения и несигурностите, причинени от Доналд Тръмп, причинени от въведените мита, също оказаха незабавно въздействие.
Оперативната печалба (т.е. брутната печалба по-малко продажби и административни разходи) е намаляла с 23% - до 104 млрд. евро. Сред големите производители Stellantis и Nissan постигат най-лоши резултати, следвани от Mercedes, Ford, Tesla, Volkswagen, BMW, Honda и Kia.
Несигурно бъдеще
Още по-лош е спадът на нетните печалби, който спадна до 22,6 млрд. евро - минус 69% в сравнение с 2024 г. Така нетният марж спадна от 6,1% на 2% в рамките на една година. Тази цифра отразява климата на несигурност, в който се намират както западните, така и китайските производители.
Без по-гъвкава регулация в Европа, по-ясните търговски правила в САЩ и край на ценовата война в Китай, бъдещето на индустрията изглежда сериозно изложено на риск. Само три производителя успяха да увеличат нетната си печалба: Suzuki (+9%), Ferrari (+9%) и BYD (+2%).
Още новини за автомобилите четете на AutoMedia

"Възраждане": Радев да внесе искане за референдум и ще го подкрепим
Колко близо сме до глобален квантов интернет?
Нова невробиологична теория не успява да обясни преживяванията близо до смъртта
Какво убива животните в океана
Откриха следи от живот на Земята, по-стари от 3,3 млрд. години
Краля започна 23-ия си сезон, но изключи да играе на Олимпиадата
Два от домакините на Мондиал 2026 бият, а третият падна
Робъртсън отдаде почит на Жота след шотландския триумф
Ботев Пд ще има нов спортен директор
Зоотрополис 2 изправя Джуди и Ник пред най-голямото им приключение от 28 ноември в кината
15 фактора, отслабващи имунитета ни
Дневен хороскоп за 19 ноември, сряда
Колко още остава до Коледа?
Остеоартроза в напреднала възраст – как се променят ставите с годините?
Спреят за нос – помощник или опасен навик?
Ацинарен аденокарцином на простатата – най-честата форма на рак на простатата
Ендорфините ни помагат да се справим с болката и стреса
Правителственият самолет "Фалкон" ще бъде продаден на търг - струва скъпо, лети малко
Български съдия влезе в Трибунала на ООН по споровете
Disney открива огромни възможности в стрийминга
Ясни са 42 отбора от участниците на Мондиал 2026
Защо размерът на двигателя се измерва в литри и как това влияе на автомобилите?
Дани де Вито е във възторг от задълженията си на дядо
4 зодии, които винаги озаряват стаята с присъствието си
Коментари