След пандемията: Стана лукс да имаш автомобил

Проучване на BNP Paribas разкрива как се увеличават разходите на шофьорите за последните 5 години

След пандемията: Стана лукс да имаш автомобил

Не само жилищата поскъпват – притежанието на кола скочи до небето за 5 години. Това показва проучване на BNP Paribas. Това, че животът е много по-скъп от преди и че доходите в крайна сметка не съпътстват тази ескалация на цените и инфлацията, е абсолютна и неоспорима реалност. През последните месеци цените на жилищата се увеличават непрекъснато, което ги превръща в широко обсъждана тема. Много по-рядко се говори какво се случва с автомобилите, които също играят сериозна роля в обществения живот.

Ако не можете да си купите нова кола, отивате на пазара втора употреба, което означава да продължите да карате стари, по-малко безопасни и по-замърсяващи превозни средства. Проблемът обаче не е само в цената на придобиването на автомобила, показва проучвате на Arval Mobility, която е част от BNP Paribas, пише AutoMedia.

Изглежда, че мина много време от избухването на пандемията от коронавирус, но днес все още плащаме икономическите последици днес. Инфлацията се увеличи през последните години, като тя засяга всички основни области. И проучването на Arval, наречено „Глобалната визия за общите разходи за притежание (TCO): перспективи за 2025 г. и стратегически възможности за нейното управление", засяга именно автомобилите.

Основният извод е, че през последните пет години наличието на превозно средство в гаража ни струва средно 27% повече през целия му полезен живот. В случая TCO означава общата сума на притежание, която включва не само покупната цена, но и всички разходи, получени през годините на ползване - гориво, поддръжка, застраховка, ремонти, данъци и др.

Самото изследване на Arval започва с това, на което хората са склонни да обръщат най-голямо внимание, а именно - покупната цена. Тя се е увеличила с 19% за 5 години, като засяга сериозно и пазара втора ръка. Причините са ясни - обща инфлация, въвеждане на разпоредби за безопасност (ADAS) и опазване на околната среда (CAFE разпоредби), популяризиране на сегмента на SUV.

В допълнение, проблемите с веригата за доставки след пандемията също увеличиха производствените и транспортните разходи, но не е само това. Цените на горивата в ЕС са скочили средно 32% за този период. Електричеството също скача до небесата – средно със 70% за домашните потребители в съюза.

Arval също така посочва, че разходите за поддръжка са нараснали с 29% поради инфлацията на разходите за труд, сложността на автомобилите и затрудненията във веригата за доставки. Гумите и застраховките са поскъпнали средно с 27%, докато повишаването на лихвените проценти също оказа влияние върху шофьорите, които са финансирали покупката си или имат лизингов договор, като пикът е 50% повече през 2024.

Според изследването през последните пет години е имало „перфектна буря’’ - всички елементи, които влияят върху разходите за притежание, са се повишили значително. За да се опита да ги овладее по някакъв начин, Аrval предлага да знаете как да изберете правилното превозно средство за всеки шофьор и всяка употреба. Също така коригиране на договорите за лизинг, като се обмисли достъп до по-дълги лизинги, които намаляват TCO. Ако имате електрически автомобил или PHEV, научете се да управлявате времето за зареждане на зарядите си.

Водачът също има основна роля, така чe ефективното шофиране може да бъде от полза за джоба ви. И накрая, Arval предлага на компаниите да се задълбочат в алтернативи за мобилност за своите служители - гъвкави планове за отдаване под наем, решения за споделена мобилност, използване на обществен транспорт и др.

Още новини от света на автомобилите четете на AutoMedia

Коментари

Свят
Водещи новини
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата