IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна
Свят
17:44 | 28 октомври 2015
Обновен: 14:54 | 16 май 2025

”МиГ” не иска повече да носи отговорност за нашите самолети

Това се посочва в писмо от самолетостроителната корпорация до посланика на Русия в България

По материала работи: Борис Проданов
”МиГ” не иска повече да носи отговорност за нашите самолети

Ремонт на българските двигатели в полски предприятия ще стане основание за преустановяване от производителя "РСК "МиГ" на задълженията за поддържане на МиГ-29.


Това се посочва в писмо от Руската самолетостроителна корпорация до посланика на Русия в България, разпространено от руското посолство, предаде БТА.


От компанията, която е разработчик и производител на самолетите МиГ-29, заявяват, че при това положение по-нататъшно изпълнение на договорните задължения за поддържането на експлоатацията на самолетите МиГ-29 на ВВС на България, ще бъде преустановено.


В писмото, подписано от генералния директор на РСК "МиГ" Сергей Коротков, се посочва официалната позиция на корпорацията във връзка с подписаното на 22 октомври т.г. от министъра на отбраната Николай Ненчев и министъра на отбраната на Полша Томаш Шемоняк споразумение за осъществяване на ремонта на самолетите МиГ-29 на ВВС на България в Полша.


Ненчев и полският му колега Томаш Шемоняк подписаха договора за модернизация на самолетите ни МиГ-29 срещу сумата от 6 138 000 евро. Полските Военно-авиационни заводи ще ремонтират шест български двигателя.


Върху тази сума България няма да плаща ДДС, мита и такси. Всички разходи, свързани с транспорта на двигателите, предмет на споразумението, от и за България, са за сметка на полската страна.


В позицията на руската корпорация се посочва, че в рамките на сътрудничеството с Полша по поддържането на летателна годност на самолетите МиГ-29 на ВВС на Полша, от руската страна не са предавани лицензът и актуализираната техническа документация за извършване на ремонтни работи за двигателите на самолетите.


В писмото се отбелязва, че условията, предложени от РСК "МиГ", са по-изгодни за България от икономическата гледна точка, като се посочва, че Полша е готова да удължи ресурса на двигателите срещу 1 023 000 евро, а РСК "МиГ" на свой ред - срещу 1 050 000 евро.


Срещу споменатата сума Русия е била готова да гарантира на България ресурса от 500 полетни часа, докато Полша - едва 350.

Коментари

Новини Варна