IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна
Свят
21:10 | 28 октомври 2015
Обновен: 22:11 | 4 май 2025

ЕП приема нови национални тавани за замърсители на въздуха

Вредните емисии предизвикват преждевременната смърт на около 400 000 души в ЕС годишно

По материала работи: Борис Проданов
ЕП приема нови национални тавани за замърсители на въздуха

Плановете на Европейската комисия за въвеждане на национални тавани за шест основни замърсители бяха одобрени от Европейския парламент.


Замърсяването на въздуха предизвиква преждевременната смърт на около 400 000 души в ЕС годишно, а ограничаването му ще спести около 40 млрд. евро за разходи по замърсяването до 2030 г.


"Замърсяването на въздуха има огромна човешка и икономическа цена. То вреди също така и на околната среда чрез еутрификацията и утаяването на киселини. За него няма граници на страни членки", каза докладчикът Джули Гърлинг (ЕКР, Обединено кралство).


Нейният доклад беше одобрен с вдигане на ръце, се уточнява в съобщение на ЕП, цитирано от БТА.

Евродепутатите наложиха ограничения на емисиите на серен диоксид, азотни оксиди, неметанови летливи органични съединения, амоняк, метан, и прахови частици (по-малки от 2,5 микрометра), които да бъдат постигнати между 2020 и 2030 г., както беше предложено и от Комисията.


Те искат също така бъдещата директива за националните тавани за емисии да допринесе за намаляването на живачните емисии, но преди определянето на национални ангажименти за намаляване на емисиите трябва да се извърши оценка на въздействието.

Комисията и страните членки трябва възможно най-скоро да се споразумеят за предложението за нов регламент за тестове при мисиите в реални условия на движение, което в момента се обмисля, за да гарантират, че всички европейски политики за замърсяване на въздуха отговарят на нуждите.

Евродепутатите също така гласуваха против предложението на Комисията за повече гъвкавост, която да позволи на страните членки да компенсират намаленията на емисиите на азотни оксиди, серни диоксиди и прахови частици от международното корабоплаване.


Вместо това Комисията трябва да обмисли мерки за намаляване на емисиите от международното корабоплаване, особено в териториалното море и изключителните икономически зони на страните членки.


Според евродепутатите след тази оценка Комисията следва да излезе със законодателно предложение, ако се окаже, че това е необходимо.

След приемането на така формулираната позиция на ЕП евродепутатите ще започнат преговори със Съвета на министрите за постигане на споразумение на първо четене.

Коментари

Новини Варна