18:28 | 5 септември 2014
Обновен: 10:20 | 21 април 2024

Откриха динозавър голям като пътнически самолет

По материала работи: Деян Михайлов
Откриха динозавър голям като пътнически самолет

Грамаден динозавър, по-голям от “Боинг 737”, бе открит от учени в Патагония. Според тях с тези размери животното не би могло да се страхува от нещо.

Dreadnoughtus schrani бил тревопасен и вероятно не е правил друго, освен непрекъснато да яде, за да поддържа великанската си фигура. Тя се равнява на 7 тиранозавъра рекс и поне 12 африкански слона. В точни мерки това означава 26 м дължина и тегло от 65 т.

Откритите в Аржентина кости са най-цялостният скелет на представител на тревопасната група титанозаври. “Това е едно от най-големите създания, които някога са се разхождали по Земята”, казва д-р Кенет Лакорвара от университета “Дрексъл” във Филаделфия, направил откритието. То е живяло преди около 77 млн. години. Освен огромен ръст имало опашка, която му служела за оръжие.

На същото място в Патагония е открит и втори скелет, но на по-дребен екземпляр от същия вид. “Представям си, че денят им е минавал в стоене на едно място - казва изследователят. - С врат и опашка, дълги повече от 10 м, те са можели да си набавят достатъчно храна и без да си мърдат краката.”

Мястото, където бил заровен динозавърът, е открито през 2005 г., но на учените били нужни години, за да изровят костите и да извлекат необходимата информация от тях.