IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна
Свят
18:39 | 3 декември 2016
Обновен: 18:34 | 4 юни 2025

Електрическите автомобили може да намалят глобалното търсене на бензин с 10%

В петък Атина, Мадрид, Мексико сити и Париж се ангажираха да премахнат дизеловите автомобили до 2025 г.

По материала работи: Борис Проданов
Електрическите автомобили може да намалят глобалното търсене на бензин с 10%

Бумът при електрическите автомобили от компании като Tesla може да намали с 10% глобалното търсене на бензин до 2035 г., сочи петролната консултантска компания Wood Mackenzie, цитирана от Bloomberg.

 

Макар че захранваните с батерии автомобили и камиони днес представляват по-малко от 1% от общите продажби на превозни средства, очаква се те да се засилят след 2025 г., тъй като правителствата вече предприемат стъпки да се справят със замърсяването, а разходите спадат, заяви базираната в Хюстън компания. До 2035 г. електрическите автомобили може да премахнат между 1 и 2 млн. барела на ден петрол от пазара – в рамките на диапазона за намаляване на добива, който ОПЕК и страни извън картела договориха тази седмица, за да сложат край на тригодишния излишък на суров петрол.

 

„Всичко, което намалява търсенето за транспорта, има влияние върху пазара на петрол“, казва Алън Гелдър, вицепрезидент по рафиниращите, химически и петролни пазари в Wood Mackenzie, в интервю от Лондон. „Въпросът е колко голямо ще бъде то и в каква времева рамка“.

Бумът при електрическите автомобили от компании като Tesla може да намали с 10% глобалното търсене на бензин до 2035 г., сочи петролната консултантска компания Wood Mackenzie, цитирана от Bloomberg.

 

Макар че захранваните с батерии автомобили и камиони днес представляват по-малко от 1% от общите продажби на превозни средства, очаква се те да се засилят след 2025 г., тъй като правителствата вече предприемат стъпки да се справят със замърсяването, а разходите спадат, заяви базираната в Хюстън компания. До 2035 г. електрическите автомобили може да премахнат между 1 и 2 млн. барела на ден петрол от пазара – в рамките на диапазона за намаляване на добива, който ОПЕК и страни извън картела договориха тази седмица, за да сложат край на тригодишния излишък на суров петрол.

 

„Всичко, което намалява търсенето за транспорта, има влияние върху пазара на петрол“, казва Алън Гелдър, вицепрезидент по рафиниращите, химически и петролни пазари в Wood Mackenzie, в интервю от Лондон. „Въпросът е колко голямо ще бъде то и в каква времева рамка“.

 

Позицията на Wood Mackenzie повтаря тази на Международната агенция по енергетика, която миналия месец прогнозира, че глобалното търсене на бензин е достигнало своя връх заради по-икономичните коли и разпространението на електрически автомобили. Агенцията очаква общото търсене на петрол да продължи да расте за десетилетия напред в резултат на корабоплаването, логистиката с камиони, авиацията и нефтохимичната индустрия.

 

Прогнозата е по-консервативна от тази на Bloomberg New Energy Finance, според която електрическите автомобили ще отнемат около 8 млн. барела на ден до 2035 г. Този обем ще нарасне до 13 млн. барела на ден до 2040 г., което представлява около 14% от търсенето на суров петрол през 2016 г., казва агенцията към Bloomberg. Електрическите автомобили в момента отнемат около 50 хил. барела на ден от търсенето, каза Wood Mackenzie.

 

В петък Атина, Мадрид, Мексико сити и Париж се ангажираха да премахнат дизеловите автомобили до 2025 г. като част от усилията за борба със замърсяването – ход, който може допълнително да стимулира търсенето на електрически автомобили с нулеви вредни емисии.

 

Регулациите и държавните субсидии няма да бъдат достатъчни, за да предизвикат бум на електрически автомобили, казва Гелдър. „Ако има технологична революция, така че технологията на батериите да поевтинее и електрическите автомобили да не се нуждаят от субсидии, тогава ще става въпрос само за предпочитание на потребителите. Ако потребителите харесват нещо, то ще се наложи много по-бързо.

 

Tesla сама по себе си няма да може да доставя достатъчно електрически автомобили, ако търсенето наистина нарасне, казва Гелдър. Големите производители на автомобили ще трябва да ги произвеждат в по-голям мащаб. „В момента не могат да правят това, а промяната на производствените линии изисква време“.

 

investor.bg

Коментари

Новини Варна