Турският пилот Ягис Авджъ и навигаторът Бахадир Гюсенмез с „Пежо 208 R5” спечели 48-ото издание на рали „България“. Двамата бяха безгрешни в 12-те скоростни етапа, а за старта на престижното автомобилно състезание застанаха 43 екипажа, а 11 не преминаха техническия преглед.
Рали „България“ може да бъде отново кръг от Европейския рали шампионат след 2 години. Това обяви министърът на младежта и спорта Красен Кралев по време на официалното откриване на състезанието. „За мен това е много специален момент, тъй като аз съм израснал с това рали, заяви Красен Кралев, който откри надпреварата и е неин патрон. – Бях на 4 години и си спомням победата на Илия Чубриков на рали „Златни пясъци“. Винаги емблемата на автомобилния спорт у нас е било рали „Златни“. И едно от нещата, които си поставих за цел, когато за първи път влязох в управлението на министерството, бе да върнем ралито в родния му дом във Варна. И съм щастлив, че това се случи. Следващата ни стъпка ще бъде след 2 години да се сме свидетели на домакинство на Европейския шампионат. Смятам, че заслужаваме да имаме такова състезание.”
Символично ралито бе открито със старт на автомобила на трагично загиналия варненски пилот Тодор Славов. На негово име бе кръстен и скоростният етап в града, който на два пъти бе преминат от състезателите.
Победата за екипажа от южната ни съседка Авджъ/Гюсенмез бе изкован още в първия ден на ралито. След последния 12-и скоростен етап Авджъ финишира с общо време за 1:24,27 часа. Един от основните претенденти за победата - Пламен Стайков с навигатор Давид Кварацхелия с Mitsubishi Lancer Evo 9, който тази година се състезава с грузински лиценз, спечели най-много етапни победи - 6. Той обаче спука 2 гуми едновременно в началото на втората отсечка, смени едната и продължи на 3 колела до финала. Това бе причината той да загуби над 9 минути. До този момент българинът се движеше само на 9 секунди изоставане от Авджъ, но малшансът го изпрати в дъното на класирането.
От това се облагодетелства и друг елитен турски екипаж - Бурак Чукурова/Ведат Бостанджъ с Skoda Fabia R5, който даваше по-слаби времена в повечето скоростни етапи от Стайков, но нямаше проблеми да завърши на втората позиция. На трета позиция се класира първият български пилот – Игнат Исаев, със Citroen DS3 R3, който финишира 3:20 минути от победителя.
Отлично се представи Тихомир Стратиев с „Пежо 208 R2“. Само преди 10 дни варненецът успя да си осигури автомобила и преди старта на рали „България“ имаше само 40 състезателни километра. Но още след първия етап – „Дюлино“, той показа, че ще се бори за призово място. В борба с Мирослав Ангелов с „Пежо 208 R2“ и Станислав Владимир с „Опел Астра“ след последния етап – „Аладжа манастир“, Стратиев завърши 4-ти в генералното класиране, но първи в своя клас, изпреварвайки своите опоненти с близо 20 секунди.
Коментари