IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 13°
Спорт
10:09 | 16 ноември 2020
Обновен: 07:14 | 14 май 2024

Футболният "Лацио" в шок – возят ги на самолет, но втора ръка, че и български

Играчите на отбора съвсем не гледали с добро око на придобивката

По материала работи: Ставри Таргов
Футболният "Лацио" в шок – возят ги на самолет, но втора ръка, че и български

Прочутият римски футболен клуб „Лацио“ си купи стар български самолет „Боинг 737“ – гърмят от вчера не само спортните медии из Апенините. И уточняват, че в петък президентът на клуба Клаудио Лолито е предал въздушното возило, обагрено предварително в бяло-небесно синия цвят на отбора, на неговите мениджъри и играчи.

За да му се радват само те, за да летят с него за мачовете им извън Рим и да се пазят от жестокия коронавирус по време на път.

„Да си вдигне ръката този, който никога не е получавал подарък „втора ръка“, първо шкартиран и след това отново опакован прилежно от роднина или приятел, който не го е харесал!“ – така най-тиражираният италиански всекидневник „Кориере дела сера“ започва обширната си дописка за придобивката на „Лацио“.

И възстановява накратко историята й – „LZ-TYTR”, както бил регистриран в момента самолетът, е произведен през 1989 година и е част от изключително успешната серия „300 Classic“ на модела „Боинг 737“. Возилото е предназначено за полети на средни и близки разстояния, а според авио-специалистите то е едно от най-продаваните в света за всички времена.

Та през далечната 1989 г. самолетът влиза във флотилията на германската „Луфтханза“, която го експлоатира яко чак до 2016 г., а малко преди да бъде „пенсиониран“, той облича „ливреята“/ тоест, ошарен е с емблемните атрибути/, на европейското футболно първенство през същата година. Веднага след това собствениците му го предоставят на американската компания „Automatic LCC”, която търгува със самолети – втора ръка.

 И през 2018 г. старият Боинг е купен от българската компания „Tayaran Jet”, най-вероятно за да бъде използван за навлизането й на италианския пазар за пътнически въздушни превози.

Започва да лети от някои големи сицилиански градове към Рим, Болоня и София, като цените на билетите са ниски, като на „лоу-кост“ компания – средно петдесетина евро за отиване и връщане. А най-вероятно заради сполетялата авио–транспорта жестока криза и „принудетелното му приземяване“ от доста време, миналата седмица боингът е бил предоставен на „Лацио“, засега според „Корсера“ вероятно под наем, срещу годишна сума от 3,5 млн. евро.

Влиятелният милански всекидневник обаче споменава в дописката си, че докато „тифозите“ на „Лацио“ били страхотно въодушевени от придобивката, то играчите на отбора съвсем не гледали с добро око на нея.

И някои като испанския нападател Луис Алберто даже открито я били разкритикували, защото Клаудио Лолито харчел пари за ненужни прищявки, а не плащал заплати на футболистите си.

Но „Корсера“ не жали откъм критики и българската компания “Tayaran Jet” – собствениците й били напуснали летище „Комизо“ в югоизточна Сицилия само 20 дни след началото на използването му и въпреки подписания дългосрочен договор.

Освен това според източниците на вестника българите не били плащали доста време заплати и осигурителни вноски на италианските си пилоти, които сега търсели правата си в съда, съобщава "Монитор".

Коментари

Новини Варна