Варна е домакин на 27-то класик /ретро/ рали и 7-то еко рали

Надпреварите са предвидени за Никулден, а при лоши метеорологични условия на 13 декември

Варна е домакин на 27-то класик /ретро/ рали и 7-то еко рали

Навръх Никулден (6 декември) във Варна ще се проведе 27-то класик /ретро/ рали „Обиколка на Варна” и 7-то еко рали „Обиколка на Варна”.  При лоши метеорологични условия на 06.12.2025 (поледица и минусови температури), състезанието ще се проведена 13.12.2025.

Ралито е 5-ти кръг от Националния ретро и еко рали шампионати. Ралито е обезпечено от спортни съдии и специалисти от Нептун-Моторспорт. Център на проявата е паркинга пред катедралния храм „Св. Успение Богородично“ и Юнашкия салон, намиращ се срещу катедралата – гр. Варна, където ще се проведе техническата конференция с участниците и където са официалния старт и финал на ралито. Поради ограниченото място на паркинга пред катедралата ще бъдат допуснати максимален брой екипажи 30 броя.

Ралито е част от ригуларити рали шампионата за 2025 г. и ще носи точки за него.

Морски бриз 29.03.2025 г., коефициент 1

Нептун 10.05.2025 г., коефициент 2

Варненски автомобилен събор 28-29.06.2025 г, коефициент 3

Златни пясъци 26-28.09.2025 г., коефициент 5

Родопи 11-12.10.2025г., коефициент 3

Обиколка на Варна 06.12.2025г., коефициент 2

Маршрута на ралито е около 178 км от които 73 км са етапи „точна езда“: Варна, с. Кичево, с. Орешак, с. Климентово, с. Генерал Кантарджиево, с. Кранево, КК Златни пясъци, Кв. Виница и обратно. Ралито е организирано с 4 броя „часови контроли“ и с 9 броя изпитания „точна езда”. Състезанието е организирано в часови график и съдийски контроли, а движението на автомобилите е съобразено с разпоредбите на Закона за движение по пътищата.

Маршрут за класическите и електрически автомобили с мощност на батерията над 24 kW

Старт - Катедралата

TE-1 – Кичево - 1

ТЕ-2 – Климентово – 1

ТЕ-3 – Скален манастир – 1 (Златни пясъци – Виница)

ТЕ-4 – Кичево – 2

ТЕ-5 – Климентово – 2

ТЕ-6 – Скален манастир – 2

От ЧК-1 Катедралата до ЧК-2 Виница – 120,530 км

Регрупинг (прегрупиране на екипажите за часовия график) – кв. Виница – 60 минути.

ТЕ-7 – Виница – Златни пясъци

ТЕ-8 – Генерал Кантарджиево

ТЕ-9 – Орешак

Финал Катедралата

От ЧК-3 Виница до ЧК-4 Катедралата – 60,820 км

Общо: 181,350 км от които ТЕ/RT 74,224 км (40,93%)


 

Маршртут за електрически автомобили с мощност на батерията до 24 kW

Старт - Катедралата

TE-1 – Кичево - 1

ТЕ-2 – Климентово – 1

ТЕ-3 – Скален манастир – 1 (Златни пясъци – Виница)

Общо 61,860 км за трите етапа от които TE/RT 26,754 км

Регрупинг (прегрупиране на екипажите за часовия график) – кв. Виница – 130 минути с възможност за зареждане на електрическите автомобили в автоцентър Викар, който ще бъде обозначен в маршрута.

ТЕ-4 – Виница – Златни пясъци

ТЕ-5 – Генерал Кантарджиево

ТЕ-6 – Орешак

Финал Катедралата

Общо 60,820 км за вторите три етапа от които TE/RT 20,726 км

Общо: 122,680 км от които TE/RT 47,480 км

Отделни независими класирания ще има за следните категории:

1. Категория класически автомобили, произведени до 31.12.1950 г.

- клас оригинални автомобили произведени до 31.12.1930 г.

- клас оригинални автомобили произведени до 31.12.1946 г и автомобили произведени до 31.12.1950 г. с обем на двигателя до 449 куб. см.

- клас оригинални автомобили произведени до 31.12.1950 г . с обем на двигателя над 450 куб. см и автомобили произведени до 31.12.1970 г. с обем на двигателя до 449 куб. см.

- Отделен клас ще се формира при наличието на минимум пет автомобила

2. Категория класически автомобили, произведени до 31.12.1975 г.

- клас оригинални автомобили произведени до 31.12.1960 г . с обем на двигателя над 450 куб. см и автомобили произведени до 31.12.1970 г. с обем на двигателя до 999 куб. см.

- клас оригинални автомобили произведени до 31.12.1970 г . с обем на двигателя над 450 куб. см и автомобили произведени до 31.12.1975 г. с обем на двигателя до 999 куб. см.

- клас оригинални автомобили произведени до 31.12.1975. с обем на двигателя над 1000 куб. см г и автомобили произведени до 31.12.1985г. с обем на двигателя до 999 куб. см.

- Отделен клас ще се формира при наличието на минимум пет автомобила

3. Класически автомобили, произведени до 31.12.1996 г.

- клас оригинални автомобили произведени до 31.12.1985. с обем на двигателя над 1000 куб. см г и автомобили произведени до 31.12.1996г. с обем на двигателя до 999 куб. см.

- клас оригинални автомобили произведени до 31.12.1996. с обем на двигателя над 1000 куб. см г и автомобили произведени до 31.12.1996: Модифицирани състезателни реплики.

4.Съвременни автомобили произведени след 01.01.1997 г.

туристически автомобили произведени след 01.01.1997 г.

модифицирани /тунинговани/ автомобили произведени след 01.01.1997 г.

състезателни автомобили

автомобилни реплики

5. Електрически автомобили

- електрически автомобили с мощност до 24 кW

- електрически автомобили с мощност над 24 кW

6. Категория турист. В проявата могат да се включат автомобили в туристическа категория, преминавайки по маршрута след „състезателните“ автомобили без да се състезават и без право на класиране в ралито. Те ще са без състезателни номера, а само с „плака“ на предния капак, обозначаваща туристическата група. Ще им бъде предоставена „пътна книга“ по която да се движат по маршрута.

Всеки клас се състои от минимум 5 автомобила. В случай че в даден клас броя на допуснатите до участие автомобили е по-малко от 5 автомобила, организатора може да ги обедини със съседен клас.

Организаторът може да не допусне участието на кола, която не отговаря „на духа, стила и характерът“ на ралито

4.5. Всеки клас се състои от минимум 5 автомобила. В случай че в даден клас броя на допуснатите до участие автомобили е по-малко от 5 автомобила, организатора може да ги обедини със съседен клас.

Според постигнатите резултати от етапите „Точна езда“ и Часовите контроли, участниците ще бъдат класирани и наградени за 1-во, 2-ро и 3-то място в отделните категории с купи и грамоти.

Движението на екипажите по маршрута е изцяло според закона за движение по пътищата, в него няма „скоростни отсечки“. В етапите „Точна езда“ екипажите стартират през една минута при отворен трафик на движение, при спазване Закона за движение по пътищата. Това не е скоростна отсечка, а етап за шофиране с точно определена средна скорост до 50 км/ч. Стремежът на участниците трябва да е да поддържат точно тази средна скорост, като преминаването покрай съдията-хронометрист трябва да е в точно идеалната минута и секунда. Съдията ще засича на неизвестно за участниците място(разстояние от старта). Идеалното време за преминаване е изчислено по формулата t=s/v

t- идеалното време за преминаване.

s- разстояние от старта до съдията-хронометрист.

v- средна скорост до 50 км/ч.

Всяка разлика в секунди от идеалното време : по-рано или по-късно преминаване покрай съдията-хронометрист са наказателни секунди.

Организаторът може да не допусне участието на кола, която не отговаря „на духа, стила и характерът“ на ралито.

Лице за контакти: Орлин Пенев GSM 0899 000 739, email: Orlin.Penev@abv.bg ПРЕДСЕДАТЕЛ АВТО МОТО РЕТРО КЛУБ – ВАРНА И „НЕПТУН МОТОРСПОРТ: / Орлин Пенев/

Коментари

Спорт
Водещи новини
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата