Евгений Мавродиев, шеф на БФ по ветроходство: Чакат ни нови предизвикателства

Той е завършил Техническия университет във Варна и „Морско право” във Варненския свободен университет

Евгений Мавродиев, шеф на БФ по ветроходство: Чакат ни нови предизвикателства

СТАНИСЛАВ ВИКТОРОВ

Евгений Мавродиев е президент на Българската федерация по ветроходство от 28 март 2015 г. Роден е на 21 май 1981 г. в  Бургас. Тренира ветроходство в яхтклуб „Порт Бургас”, шампион е на страната в класовете „Оптимист” и „470”, печелил купи и отличия в регати за килови яхти. Завършил е Техническия университет във Варна и „Морско право” във Варненския свободен университет „Черноризец Храбър”. Президент на яхтклуб „Порт Бургас”.

 

 

- Започвам с въпрос, провокиран от предизборните обиколки. Тогава Вие заявихте: „Ако не срещна разбиране – готов съм по всяко време да си подам оставката“. Актуално ли е това и днес?


- Стоя зад думите си и днес. Дал съм си срок, тъй като първата година винаги е „встъпителна“. Да се види как вървят нещата, да се задвижи „колелото“, както се казва. Ако до края на 2016 г. нещата не тръгнат по този начин, по който аз искам, готов съм да си подам оставката.


- Говореше се, че се ангажирате с президентството само заради домакинството на ЕП за класовете 420 и 470 в Бургас  през август 2015 г.?


- Да, чуваха се такива коментари сред немалка част от хората във ветроходството, че веднага след края на Европейското, т.е. средата на август 2015 г., аз ще си тръгна. Все още не съм я подал. Напротив, в края на същия този август спечелих още едно домакинство на европейско първенство за България. Мисля, че така ги опровергавам, а и не само - виждате, че работим по много промени в БФВ.


- Много хора бяха ангажирани с организацията и нормалното провеждане на този шампионат в Бургас. Почти всички са категорични, в т.ч. и гости, в оценката – почти перфектна. Вашето мнение?


- Получи се едно много добро първенство – най-мащабното за България до този момент. От всякаква гледна точка. В организационно отношение - може би най-доброто, провеждано у нас! Естествено, минахме през перипетии и изнервени ситуации. Това беше събитие, в което за пореден път видях силата на яхтклуб „Порт Бургас“ като  опитен организатор. Най-важното – след това първенство в България остана много и качествена материална част за хиляди левове, собственост на Българската федерация по ветроходство. След предишното ни домакинство през 2007 г. у нас бяха вкарани немалко лодки 470 и 420. Сега, след ЕП‘2015, имаме два суперкачествени треньорски катера и увеличаване на флотилията с още пет лодки от клас 420. Така разполагаме с над 15 лодки от този клас в България. Само за справка, в момента съседна Румъния започва да гради такава флотилия.


- Сам човек е заникъде, казва народът, така е и в БФВ. Президентът еднолично нищо не може да свърши, нужен е работещ Управителен съвет. Такъв ли е той в този състав?


- В момента аз мисля, че имаме около 50% работещ Управителен съвет. Това е оценка, поставена на база шест проведени заседания на съвета.


- Помага ли това, че немалка част от УС са бизнесмени с опит?


- Абсолютно. Има хора с управленски опит и в големи компании. Опитвам се да черпя опит от тях, да извлека полезното, за да бъде приложено в спорта. 


- Министърът за младежта и спорта често се хвали с това, че е намалял броят на федерациите фантоми. Което води до ново разпределение на бюджета и финансиране на останалите федерации. Какво ново?


- От всички федерации под шапката на ММС мисля, че нашата е някъде в т. нар. златна среда. Не сме от водещите, но не сме и от изоставащите. Фактът, че министерството отпусна над 140 000 лева целево за Европейското за 420 и 470 в Бургас, потвърждава, че ние сме добре работеща федерация. 


- Не ми се иска да го кажа на глас, но шансовете ни за олимпийска квота за Рио`2016 са минимални. Това как би се отразило на бюджета на БФВ?


- Имаме някакви теоретични шансове за квота в няколко класа. Неприсъствието на български ветроходец на олимпийски игри според мен ще се отрази на бюджета на федерацията.


- От тук следва да Ви запитам за приоритетните ветроходни класове за България. Кои са?


- След срещите с всички ветроходни хора в началото на 2015 г. (преди Общото събрание на БФВ – б.а.), след консултации с Треньорския експертен съвет (ТЕС) към БФВ стигнахме до простия извод – приоритетни класове за нас трябва да са младежките. Това са „Оптимист”, „420”, „Лазер 4.7”. При олимпийските класове състезателите вече клонят повече към професионалисти и финансирането трябва да е на друго ниво. Веднага давам пример, че по тази схема работят федерациите на Турция и Гърция. Особено Гърция и най-успешният им клас „470”, в който имат много успехи. Те имат олимпийско присъствие във всички олимпиади от 1994 г. насам, но всички състезатели са подпомогнати и финансирани от спонсори. Също така не искам да ме разбирате погрешно, че няма да подкрепяме и подпомагаме олимпийските класове, ще помагаме с каквото можем. Трябва и да не забравяме Младежките олимпийски игри.


- Неведнъж е ставало дума – големите ни проблеми се коренят в съдийството и при треньорите. Какво променяме там?


- Още в предизборната си платформа бях заложил на провеждането на семинари. За съдии и треньори, за да можем по някакъв начин да вдигнем нивото на тези два много важни елемента. По мои спомени изминали са поне 10 години от последния семинар, воден от чужденец. Изключвам тези, водени от наши, български съдии с международен опит. През ноември т.г. се проведе първата треньорска клиника в България. Имам желанието и за един съдийски семинар, но го оставяме за началото на новата 2016 г. Заложени са три сета  семинари – два в сферата на журирането на вода и протестни комисии и един в сферата на регатния мениджмънт. Целта ни е до 1 април 2016 г., когато започват първите регати от Спортния календар на БФВ, да имаме зад гърба си работа със съдии на всички нива. Имам идея през 2016 г. да проведем още една-две клиники за треньори. Желанието ми е четири-пет дни преди националното първенство за „Оптимист” през 2016 г., което ще бъде заявено пред Международната асоциация на класа IODA като Test event, в Бургас да има клиника, водена от чуждестранен специалист.


- Нещо като оценка и очаквания?


- Изпращаме една добра година и добър сезон. Естествено, винаги може повече. Чакат ни нови предизвикателства, произтичащи от редица промени – нови критерии за провеждане на регати, валидни за ранглисти, нов трансферен правилник, нови правила за картотекиране, нови критерии за определяне на националните отбори. Всичко това, разбира се, търпи промяна. Ще бъде „ъпгрейднато”, след като анализираме плюсовете и минусите след края на сезона. 


- Това изискване за „IODA-дистанция” в регатите, валидни за ранглистата на „Оптимист”, няма ли да „стъжни живота” на организаторите и домакините на регати от календара?


- На годишната конференция на IODA ми поставиха въпроса колко регати в България се провеждат по тази дистанция. Колкото и да ми беше неприятно, отговорих – нула! Ако искаме да преследваме високи цели, ако искаме да спазваме международни норми – трябва да го направим! Колкото и да е трудно. Ако искаме да останем на нивото, на което се намирахме – няма проблем! Оставяме всичко да си върви постарому. 

Коментари

Спорт
Водещи новини
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата