През последния уикенд на август за 12-и път ще се проведе класик рали "Варненски автомобилен събор". Това състезание се е провеждало още през 1938 г. и 1939 г. То е било организирано по подобие на рали “Монте Карло” – на лъчевия принцип. Стартовете са били в София, Пловдив, Плевен и Русе и лъчовете на тези четири маршрута са се концентрирали на финала във Варна. По тогавашната терминология ралитата стартиращи на лъчевия принцип са се наричали събори така, че преведено по съвременната терминология би трябвало да се нарича “Варненско рали”. Това рали и през двете си години се е провеждало през месец август около датата на „Свето Успение Богородично“ – празника на Варна. Дължината на маршрута е била 540 км, като старта в София е бил в 5 ч сутринта и са пристигали на съдийската контрола във Варна в късния следобед. На другия ден ралито е продължавало с упражнение за ловкост (майсторско управление) с дължина 125 м и състезание за бързина от площад “Мусала” до кантона над с. Аксаково и обратно. Първия победител е Димитър Соколов с BMW 319 (колата е запазена и до днес!), а втори е варненецът Атанас Илчев с автомобил “Интернационал”. Още през тези години любимият на цяла Варна вестник “Черно море” е отразявал изявите на пилотите.
Най-старата кола е “Москвич 408” от 60-те години на миналия век на Иван Караиванов, а най-мощната “Шевролет Корвет” от 70-те години.
В това състезание се очаква 4-кратният победител Николай Ковачев отново да излезе начело в генералното класиране, което сега е окупирано от Георги Георгиев. Последният обаче се е отдал на моряшкия занаят и тръгва на рейс, което със сигурност значи, че ще загуби лидерската позиция.
Борис Проданов
Снимка Пламен Гутинов