В ежедневието на българите есемесите безвъзвратно изгубиха позиция за сметка на мобилните приложения като Viber, WatsApp и skype - едва 3% все още пращат sms всеки ден, докато близо една трета от потребителите (28%) влизат ежедневно в мобилни приложения за комуникация като Viber, WatsApp или Facebook messenger. Това показват проучвания, проведени по поръчка на VIVACOM. Гласовата поща и mms-ите също залязват - само 1-2% от абонатите прибягват редовно до тези форми на общуване.
Най-използваното от потребителите на мобилен интернет у нас приложение е Facebook, следвано от Viber. Любопитното е, че социалната мрежа отстъпва позиции на собственото си приложение Facebook Messenger, което само за година е увеличило дела си от 15 на 25%, а Facebook е смалил с 13% българската си мобилна аудитория.
Навиците ни се променят и по отношение ползването на интернет през телефона - пристрастените към социалните мрежи (които поне веднъж дневно посещават през смартфона си Facebook, Twitter, LinkedIn и т.н.) вече са повече от хората, всекидневно влизащи в интернет търсачките - 36% срещу 33%. Въпреки големите възможности на 4G технологията само 2% от българите редовно гледат видео и телевизия през мобилна мрежа. Експертите от VIVACOM прогнозират, че търсенето на висококачествена интернет връзка до дома ще расте, както и потреблението на интерактивна телевизия вкъщи.
segabg.com
Четете още: Автосекторът е нараснал 4 пъти за 10 години
Коментари