Цените на употребяваните автомобили в Европа, включително и в България, бавно, но сигурно ще продължават да растат. С над 20 процента са поскъпнали масовите коли втора ръка у нас само за година, а прогнозите на търговците са, че до края на годината да се вдигнат с поне още 10 процента.
Това е така, защото в Западна Европа продължава да расте търсенето на возила на вторичния пазар за сметка на новите, и оттам цените вървят нагоре.
На Стария континент това лято всеки трети купувач отлага покупка на нов автомобил. В Белгия миналия месец са регистрирани два пъти повече употребявани коли отколкото нови, и с 10 процента повече, отколкото през предпандемичната 2019 г.
В страната, където има десетки заводи на водещи европейски марки, автомобилният сектор също очаква още по-големи продажби на употребявани возила през следващите месеци. Средният белгиец вече не смее да си купи нова кола.
Всеки трети човек, който планира да купи нов автомобил, отлага покупката. И има няколко причини за това. Не е е само поради дългите срокове за доставка, предизвикани от кризата с недостига на електронни чипове, която според последните информации ще се проточи още година и половина.
Намаляването на жизнения стандарт, продължаващата COVID пандемия, несигурността и страхът от обедняване са другите причини белгийците да залагат на употребяван автомобил. Не е случаен фактът, че за август в Европа най-продаваният модел е един от най-евтините - Dacia Sandero.
Румънският автомобил изпревари по продажби легендарния Volkswagen Golf най-вече заради все още достъпната си цена (в България добре оборудвана версия струва 24 000 лева).
За много от европейците обаче личният автомобил е признак за благосъстоятелност и символ на жизнен стандарт. За това и много от тях обаче предпочитат да дадат повече пари за по-престижен и по-висок клас автомобил отколкото да си купят нова Dacia Sandero. Тази философия на потенциалния среден купувач на коли отдавна е характерна и за българския пазар.
В момента масовият български клиент има няколко избора - да си купи нова Dacia за около 24 хиляди лева, автомобил от малкия сегмент от друга марка за порядъка на 25-30 хиляди лева или от средния клас за 35-40 000 лева.
Заради по-високите цени и чакането за доставка от няколко месеца поради забавеното производство поради недостига на полупроводници, тези, които искат по-нов автомобил поглеждат към вторичния пазар.
Там за 5-годишните автомобили ситуацията е следната - Dacia Sandero, но от предишното поколение, може да купи за около 10-12 000 лева (през 2016-а колата като нова беше с средно само с 5000 лева отгоре), читав Volkswagen Golf на същите години не може да се намери под 20 000 лева и стига до 30 хиляди, а от масовите малки коли като Renault Clio или Ford Fiesta цените се въртят около 15-те хиляди лева, пише 24 часа.

Формулата на дълголетието - сън, правилно хранене и спорт
Инфлуенсърите - между популярността и отговорността
„Космически океан“ край черна дупка: Откриха най-големия воден резервоар във Вселената
Магнитни бури през ноември 2025 г.: Кои са най-опасните дати
2024 г. вероятно е била най-горещата в последните 125 хил. години
Пробив в създаването на диаманти с помощта на електрони
Левски с Евертон Бала срещу Арда
Левски брани върха в Кърджали: Арда е следващото препятствие по пътя към титлата
Меси с гол, но Интер Маями не спечели
Любовен хороскоп за ноември
Възстановяване на самочувствието след раздяла – какво помага?
3 упражнения, с които да намалите мазнините около талията при перименопауза
Нумерологична прогноза за 2 ноември
Откриха нови сигнали в мозъка, чрез които се диагностицира Паркинсон
Кои храни са най-вредни за мозъка?
Как да разпознаем инфекциозна мононуклеоза в детска възраст?
Какво е козметичен фастинг и защо набира популярност?
"Газпром" продава почивна станция в Сочи със собствен плаж
Berkshire Hathaway на Бъфет е продал акции за 6,1 милиарда долара
8 мощни коли, които са евтини за покупка, но скъпи за поддръжка
Семейна приказка – любовната история на Ева Мендес и Райън Гослинг
Вълшебен ХЕЛОУИН за 3 зодии!
Коментари