IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
Варна 13°
Живот
10:15 | 20 септември 2021
Обновен: 11:19 | 15 октомври 2021

Вижда му се краят. Спира ли продажбата на дизелови и бензинови коли?

Имаме ли достатъчно изградена инфраструктура за електромобили?

По материала работи: Ставри Таргов
Вижда му се краят. Спира ли продажбата на дизелови и бензинови коли?

"Това предложение на ЕК ще се срещне с отпор в ЕП", коментира евродепутатът от ЕНП /ГЕРБ Андрей Новаков в предаването "Брюксел 1" с Милена Милотинова по Bulgaria ON AIR по повод предложението на ЕК от 2035 година продажбата на дизелови и бензинови автомобили да бъде спряна.

Това означава те да бъдат заменени с електромобили или такива на водород.

"Имаме ли достатъчно изградена инфраструктура за електромобили? Ако не - кой ще плати за нея. Отговорът е - нямаме. Бензиностанциите се изграждат на пазарен принцип, същото трябва да е и със зарядните станции. Когато електромобилите станат достатъчно атрактивни, хората ще започнат да ги купуват, без да забраняваме другите автомобили", смята Новаков.


"Наясно съм, че бъдещето принадлежи на чистите технологии, но въпреки това смятам, че този преход трябва да е плавен", уточни той.

По думите му Зелената сделка е сделка, защото има две страни, които трябва да се съгласят.

"В момента имаме само една страна, която предлага. Аз искам да оставим чиста природа на нашите деца, но не искам да им оставим бедни родители", каза Новаков.

По думите му когато наложиш силово една технология, тя по естествен път става скъпа и недостъпна.

"Най-големите 5 автомобилни производители са обявили, че приключват с производството на двигатели с вътрешно горене - в различен порядък - някои от 2025, други - от 2040 - 2050 година", твърди евродепутатът Петър Витанов от С&Д/БСП.

"Такава е тенденцията. Проучванията на автомобилните производителите показват, че през 2026 година цените на електрическите автомобили ще бъдат изравнени с тази на двигателите с вътрешно горене. И това - без допълнителните стимули, които ЕС възнамерява да даде за алтернативно придвижване с цел намаляване на вредните емисии.

Първо, защото цената на ел. батерии ще падне наполовина - от 120 евро на киловатчас. Счита се, че достъпността идва при 80 евро на киловатчас. 80 евро ще бъде цената през 2024 година, през 2025 година цената ще падне под 50 евро. Затова вановете ще бъдат конкурентни през 2025 година, средният клас - 2026 г, а най-малките електрически автомобили - 2027 г," смята Петър Витанов.

Гледайте целия разговор във видеото на Bulgaria ON AIR

Коментари

Новини Варна