Всяка година производителите все повече "въоръжават" своите автомобили с различни електронни системи. Но колкото повече електроника има, толкова по-голяма е вероятността тя да се счупи.
Това с пълна сила важи за зимния период. Сега ви разказваме за някои от тези електронни "екстри" на модерен автомобил, които могат да подведат водача през зимата.
Всички превозни средства се тестват при тежки експлоатационни условия, преди да бъдат пуснати на пазара. Прототипите се тестват в горещи страни и в северните ширини. Изглежда, че производителят е предвидил всичко, но грешки се случват и дори много скъпите модели започват да "откачат", особено в студено време.
Например, много премиум автомобили, след като стартират, отказват да работят с адаптивния круиз-контрол. В този случай, веднага щом двигателят и салонът започнат да се затоплят, "круизът" отново е готов за работа. Възможно обяснение за проблема е проникването на влага върху контактите на един от сензорите. Въпреки това трябва да признаете, че е неприятно, когато се случват подобни неща в скъпа кола.
Ето още едно наблюдение. Напоследък производителите на премиум марки все повече въвеждат климатичен контрол в тъчпадовете. След една "нощувка" през зимата тези панели също "замръзват". Дотолкова, че е просто невъзможно да се регулира температурата в кабината. Но няма физически бутони! Така че и вие трябва да помръзнете. Но това не е всичко.
Голяма част от функционалността на системите е съсредоточена именно върху такива панели. Следователно става невъзможно да деактивирате, например, системата за старт-стоп или да активирате различни електронни асистенти. Последното увеличава риска от аварийна ситуация на пътя.
А също и многобройните камери и радари през зимата бързо „ослепяват“ поради сняг и пътен реагент, създавайки гъста кора от замразена каша пред тях, което усложнява работата не само на сложната електроника, но дори и на сензорите за паркиране. Те могат да "пропуснат" тънка ограда или стълб и колата да го удари. Или, разчитайки на тях, можете да се блъснете във висок бордюр, например.
И още нещо. През зимата сензорите за налягане в гумите почти винаги "лъжат". Това не е система за сигурност, но такава "лъжа" може също да доведе до неприятности. В крайна сметка, ако пред очите ви постоянно мига съобщение за спадане на налягането в колелата, водачът започва да се изнервя, мислейки за спукана гума, която всъщност не е.
В резултат на това вниманието от пътната обстановка намалява, което може да създаде проблеми на пътя, пише automedia.investor.bg.

"Много пиян" енот разруши магазин за алкохол и заспа в тоалетната
Нова лятна дестинация през 2026 г. на "България Еър": Великолепният Порто
Шофьори в нарушения: КАТ връчи над 5 000 фиша и акта за ден
Новият фен магазина на ЦСКА в София впечатли свои и чужди (СНИМКИ)
Опитът за кацане на първата степен на китайската Zhuqiue-3 завърши с неуспех (видео)
Ловецът на астероиди изпрати селфи със Земята (СНИМКИ)
Физици изчислиха точното време на Марс
Бактерии могат да превърнат марсианския прах в биоцимент
Шок за Барса! Важен играч е аут поне за месец
ЦСКА 1948 преби Септември и държи второто място
Световен шампион от 2014 година плюе по Маншафта
Милан продава разочарование през януари
Късметлийски дни през декември за всички зодии
Нумерологична прогноза за декември
Бизнес облекло за жената лидер – тайните на успешната визия
Как да накарате децата си да ядат повече зеленчуци?
Индикаторни инфекции при ХИВ
Отличиха пет проекта по дарителската програма „Заедно за здраве“
Нелекуваната сънна апнея е свързана с повишен риск от Паркинсон
БЛС: Рискови експерименти със системата няма да решат кадровия дефицит
Нова лятна дестинация през 2026 г. на „България Еър“: Великолепният Порто
"Много пиян" енот разруши магазин за алкохол и заспа в тоалетната
Пики: Италия има възможност за ръст за $55 млрд в Китай
Какво говори размерът на колата за нейния собственик?
Нова лятна дестинация през 2026 г. на „България Еър“: Великолепният Порто
Няма драма: Кайли и Тимъти заедно на празника
Коментари