Всяка година производителите все повече "въоръжават" своите автомобили с различни електронни системи. Но колкото повече електроника има, толкова по-голяма е вероятността тя да се счупи.
Това с пълна сила важи за зимния период. Сега ви разказваме за някои от тези електронни "екстри" на модерен автомобил, които могат да подведат водача през зимата.
Всички превозни средства се тестват при тежки експлоатационни условия, преди да бъдат пуснати на пазара. Прототипите се тестват в горещи страни и в северните ширини. Изглежда, че производителят е предвидил всичко, но грешки се случват и дори много скъпите модели започват да "откачат", особено в студено време.
Например, много премиум автомобили, след като стартират, отказват да работят с адаптивния круиз-контрол. В този случай, веднага щом двигателят и салонът започнат да се затоплят, "круизът" отново е готов за работа. Възможно обяснение за проблема е проникването на влага върху контактите на един от сензорите. Въпреки това трябва да признаете, че е неприятно, когато се случват подобни неща в скъпа кола.
Ето още едно наблюдение. Напоследък производителите на премиум марки все повече въвеждат климатичен контрол в тъчпадовете. След една "нощувка" през зимата тези панели също "замръзват". Дотолкова, че е просто невъзможно да се регулира температурата в кабината. Но няма физически бутони! Така че и вие трябва да помръзнете. Но това не е всичко.
Голяма част от функционалността на системите е съсредоточена именно върху такива панели. Следователно става невъзможно да деактивирате, например, системата за старт-стоп или да активирате различни електронни асистенти. Последното увеличава риска от аварийна ситуация на пътя.
А също и многобройните камери и радари през зимата бързо „ослепяват“ поради сняг и пътен реагент, създавайки гъста кора от замразена каша пред тях, което усложнява работата не само на сложната електроника, но дори и на сензорите за паркиране. Те могат да "пропуснат" тънка ограда или стълб и колата да го удари. Или, разчитайки на тях, можете да се блъснете във висок бордюр, например.
И още нещо. През зимата сензорите за налягане в гумите почти винаги "лъжат". Това не е система за сигурност, но такава "лъжа" може също да доведе до неприятности. В крайна сметка, ако пред очите ви постоянно мига съобщение за спадане на налягането в колелата, водачът започва да се изнервя, мислейки за спукана гума, която всъщност не е.
В резултат на това вниманието от пътната обстановка намалява, което може да създаде проблеми на пътя, пише automedia.investor.bg.

Времето днес: Мъгли сутринта и слънце следобед, температури до 13°
Хороскоп за 15 декември: Неочаквана новина за Близнаците, вдъхновение за Овните
Рецепта от тефтера на баба: Празнична питка
Три зодии ще се къпят в пари в седмицата от 15 до 21 декември
Част от амазонската тропическа гора вече е частна собственост
На повърхността на луната на Юпитер – Европа, е забелязан гигантски черен „паяк“
Лунната почва може да съдържа следи от земната атмосфера
Антитела, проектирани от изкуствен интелект, ще бъдат тествани на хора
Фодън отново вкара, но според Пеп не е играл добре
Спортът по телевизията днес, 15 декември
В Съндърланд ликуваха здраво след триумфа в дербито
Мачовете по телевизията днес, 15 декември
Нумерологична прогноза за 15 декември
Дневен хороскоп за 15 декември, понеделник
Седмичен хороскоп за 15 – 21 декември
Любовен хороскоп за 15 – 21 декември
Чрез микропластмасата се разпространяват опасни бактерии
Клиника по неврохирургия в УМБАЛ „Св. Иван Рилски“ отпразнува своята 20-годишнина
Защо се будим малко преди алармата?
Наследствена ли е шизофренията?
Мелони: Европа трябва да приеме новата стратегия за сигурност на Тръмп
Времето днес: Мъгли сутринта и слънце следобед, температури до 13°
Рекордна цена на медта: Идва криза в предлагането точно когато пристига AI бумът
Нов радар за 230 000 евро всява ужас сред шофьорите
Маникюр за Коледа – празнични идеи за къси и дълги нокти
4 зодии, които ще излекуват разбитото си сърце през зимата
Коментари