IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 12°
Живот
13:00 | 14 ноември 2022
Обновен: 06:08 | 2 май 2024

Сега му е времето: Трите неща, които да поискате при смяната на гумите!

Не се предоверявайте на работника от сервиза

По материала работи: Ставри Таргов
Сега му е времето: Трите неща, които да поискате при смяната на гумите!

Повечето собственици на автомобили, когато сменят гумите на автомобила си сезонно, напълно се доверяват на този процес на работниците от гумаджийниците. И това е грешка. Защо, ви разказваме сега.

Ако собственикът на автомобил се интересува от неговата безопасност и безопасността на автомобила, той трябва самостоятелно да извърши няколко задължителни действия по време на монтажа на гумите, тъй като наистина квалифицирани и съвестни майстори се намират трудно в този бизнес.

На първо място, дори преди да се инсталира „преобутата“ джанта на мястото ѝ, трябва да проверите състоянието на повърхността на главината и тази част от джантата, която ще контактува с нея. Там не трябва да има никаква мръсотия, частици ръжда и други подобни.

Факт е, че когато джантата е завинтена към главината, цялата тази мръсотия не им позволява да се сближат плътно. И това е потенциална заплаха от саморазхлабване на гайките на колелата в движение - с повече от очевидни последици.

Следователно, след като сте открили мръсотия върху главината и диска, тя трябва да бъде внимателно отстранена. Или сами с помощта на предварително запасена метална четка, или като принудите гумаджията да го направи.

И когато колелото вече е монтирано върху шпилките, но все още не е завинтено с гайките, трябва да бъде използвана медна грес и да се намажат резбите на всяка от тях - където впоследствие ще бъдат разположени гайките. Или същото действия трябва да се приложи на ботовете, ако колата е с такива.

Така по-късно да няма да имате проблеми с отвиването! Смазката ще запълни всички микрокухини между повърхностите на резбата на шпилката и гайката, предотвратявайки окисляването.

Липсата на ръжда на тези места ще ги предпази от "залепване". Това важи особено много за т.нар. секретни болтове.

А третата операция, която отговорният собственик на автомобила трябва да извърши сам, е да провери затягането на гайките със собствените си ръце. Когато специалистът по смяна на гуми ви каже, че е готов, не бъдете твърде мързеливи, вземете ключа за гуми и проверете всички гайки или респективно - болтове, пише automedia.investor.bg.

Коментари

Новини Варна