ТикТок разпрстранява масово манипулативно съдържание в България

Страната ни е сред онези в ЕС с най-много съобщения за нарушения на правилата на платформата

Снимка: Pixabay/Lolo_btl

Снимка: Pixabay/Lolo_btl

Ролята на социалната мрежа ТикТок в България нараства, включително при разпространението на манипулативно съдържание. Това се посочва в доклад, представен днес в Европейския парламент в Брюксел по инициатива на евродепутата Радан Кънев (ДСБ/ЕНП) и изготвен от неправителствената организация “Балканска инициатива за свободни медии”.

Документът е посветен на използването на ТикТок на Балканите и разглежда също обстановката в Румъния и Косово, посочва БТА. Видеообръщение към участниците направи председателят на ЕП Роберта Мецола, която отбеляза предприетите от ЕС стъпки за противодействие на дезинформацията и в защита на европейската демокрация.

По данни от ТикТок, цитирани в доклада, България е сред страните в ЕС с най-много съобщения за нарушения на правилата на платформата за съдържанието. В документа се посочва, че у нас се използват манипулации онлайн на основата на алгоритми, които след това се затвърждават от политически играчи.

В нашата страна са забелязани кампании за разпространение на подвеждащи и неверни твърдения през различни социални мрежи и сайтове “гъби” (с неясна собственост и без собствено съдържание и постоянен адрес), които преповтарят и умножават ефекта. Фейсбук остава водещата социална мрежа в България (следвана от ЮТюб), като се отчита, че там присъстват по-чувствително основните партии, докато популистките и екстремистките организации се насочват повече към ТикТок и така търсят пряк достъп до младите хора.

Добавя се, че проникването на ТикТок у нас нараства особено след миналогодишните президентски избори в Румъния. Отбелязва се, че основната част от разпространяваната у нас дезинформация онлайн е в подкрепа на Русия и това се наблюдава особено ясно след началото на войната в Украйна.

Отправени са препоръки за осигуряване на пълна прозрачност на медийната собственост, подобряване на правилата за финансирането на предизборната реклама, предотвратяване на възможностите за финансиране на сайтове “гъби”.

Новини

Коментари

Живот
Водещи новини
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата