IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 21°
Живот
08:56 | 4 август 2015
Обновен: 12:24 | 28 април 2024

Климатикът може да съсипе работната среда

Прохладата през лятото може да доведе до "военна" обстановка

По материала работи: Златина Добрева
Климатикът може да съсипе работната среда

Климатикът на работното място е конфликтна зона, която влияе пряко върху човешките взаимоотношения и работната среда, коментира психологът Галя Йосифова в интервю пред БТА. 

 

Според нея работодателите не трябва да подценяват проблемите между служителите, появили се заради климатиците, защото те могат да доведат до "военна" обстановка в офиса, нежелание на хората да отидат на работа и да се отразят на резултатите от труда. 

 

Решението да бъде пуснат или не климатикът, на колко градуса и къде точно да се постави, трябва да бъде взето на общо събрание, а тогава, когато събранието не може да излезе с единна позиция, отговорността трябва да се поеме от работодателя, смята Йосифова.

 

По думите й всеки организъм реагира различно на климатиците и в човешката природа е да отстояваме личното си желание за комфорт по време на работа. Работниците и служителите не трябва обаче да бъдат оставяни да спорят и да водят война за надмощие, а точно шефът е този, който трябва да поеме отговорност.

 

Иначе в разгара на жегите точно климатиците са една от най-търсените стоки. Определящо при закупуването им е енергийната ефективност на съоръжението, коментира Йордан Вакъвчиев, управител на една от веригите магазини за техника. Най-простата сметка показва, че допълнителни стотина лева в първоначалната инвестиция се връщат още на петия - шести месец, коментира експертът и допълни, че клиентите вече не търсят най-евтината машина, а тази, която е най-оптимална откъм цена и разход на електричество. 

 

Един японски климатик излиза около 2000 лева, докато малайзийски продукт, който е към 1000 - 1200 лева, много повече се продава, показват наблюденията на експерта. Като цяло българинът купува инверторни климатици в диапазона между 700 и 1000 лева. Най-атрактивни за клиентите са тези в промоция с безплатен монтаж, защото по този начин се спестяват между 170 - 200 лева разход.

 

Продължава интересът към покупка на климатици на лизинг, като те заемат около 20 - 25 на сто от продажбите на тази машина. Значително по-малък е делът на продажбите на климатици по програмите за енергийна ефективност.

Коментари

Новини Варна