IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 20°
Живот
12:34 | 10 май 2014
Обновен: 07:36 | 25 март 2024

Липсата на „лайкове“ снижава самочувствието

Липсата на „лайкове“ снижава самочувствието

По материала работи: Златина Добрева
Липсата на „лайкове“ снижава самочувствието

Колкото по-малко реакции получават хората за статусите и фотографиите си във Facebook, толкова по-изключени и невидими се чувстват. Избягването на социалната мрежа дори може да доведе до по-ниско самочувствие и усещане за изгубен контрол.
Данните идват от ново изследване, фокусирано върху това как Facebook се отразява на чувството за социална принадлежност, което засяга възгледите за живота, самотата и самоуважението. Според авторите на проучването редовните потребители на социалните мрежи трябва да бъдат активни и да участват, за да не се чувстват невидими и с ниско самочувствие.
Изследването е публикувано в списание Social Influence. То е ръководено от д-р Стефани Тобин от факултета по психология към университета в Куинсланд. Авторите на проучването провели две изследвания на потребители на Facebook с цел да анализират как хората биха се почувствали, когато преднамерено избягват социалната мрежа.
В първото изследване била проучена група, която често публикува във Facebook. По време на проучването половината участници „поствали" активно, а другата половина била инструктирана да наблюдава пасивно постовете и статусите на приятелите си. Изследването установило, че участниците, които не поствали два дни, се чувствали по-нещастни.
Във второто проучване група доброволци използвала анонимни акаунти в контролирано пространство, където участниците били помолени да публикуват и да коментират постовете на други хора във Facebook. Но половината участници в групата не получавали никаква обратна връзка. И в двата случая доброволците били разпитвани за усещането си за принадлежност, пълноценно съществуване, самочувствие и контрол след експеримента, пишат БГНЕС и darik.
Пасивните и отбягваните потребители се чувствали изключени, невидими и маловажни в сравнение с активните потребители. Отбягваните потребители имали също така по-ниско самочувствие и контрол.

Коментари

Новини Варна