IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 10°
Живот
17:49 | 8 юни 2014
Обновен: 08:07 | 25 март 2024

Червилото, токчетата и полите – алтернативни икономически индикатори

Червилото, токчетата и полите – алтернативни икономически индикатори

По материала работи: manager
Червилото, токчетата и полите – алтернативни икономически индикатори

Може би сте чували за уравнението, което свързва дължината на полите с икономиката. Когато икономиката е в добро състояние, жените носят къси поли, за да покажат по-скъпото си бельо в сравнение с трудните времена. Тогава полите стават по-дълги, защото жените крият евтините си жартиери.

Вероятно можете да си представите колко минижупи е имало през 60-те години на миналия век, последвани от дълги до земята поли през последната икономическа рецесия. Индексът на подгъва е създаден от икономиста Джордж Тейлър от бизнес училището Уартън през 1926 г., който забелязал връзка между добрите икономически времена и късите поли.

Но освен тази закономерност съществува и друг интригуващ феномен, познат като "индекса червило", открит от Леонард Лодер, според който продажбите на червила рязко се покачват. Те достигнали до заключението, че гланцовете за устни изживяват своя бум на пазара във времена на икономически спад. Най-търсено е червеното червило, защото вдъхва на жените най-много увереност, самочувствие и сексапил.

В последните години нов аксесоар от дамския гардероб измерва състоянието на икономиката. През 2011 г. Тревър Дейвис, експерт потребителски продукти в IBM Global Business Services обяви че токчетата са новият икономически индикатор.

Според проучването, по време на криза токчетата вървят нагоре, тъй като тогава дамите залагат на по-пищния външен вид като бягство от мрачните времена.

И наистина, през 20-те години на миналия век жените са предпочитали ниските обувки. Те обаче отстъпват място на високите токчета по време на Голямата депресия през 30-те години на 20-ти век. Обувките на платформи са били на мода и през 1973 година по време на петролната криза.

Така че, ако искаме да знем, кога ще излезем от кризата, просто трябва да се загледаме, как са облечени дамите и какво червило ползват.

Коментари

Новини Варна