10:25 | 29 август 2014
Обновен: 08:47 | 6 май 2024

Динозаврите са разчитали на детегледачки

По материала работи: Златина Добрева
Динозаврите са разчитали на детегледачки

Динозаврите са ползвали услугите на детегледачки, съобщава сайтът PhysOrg, позовавайки се на резултатите от американско изследване.
Палеонтолози от университета на Пенсилвания са анализирали повторно скална плоча, открита в североизточната китайска провинция Ляонин.
В нея специалистите са открили 24 фосила на новоизлюпени динозаври, както и останки от череп на по-възрастен екземпляр на предполагаема възраст между 4 и 5 г.
Всички 25 вкаменелости са от растителноядния вид динозаври Psittacosaurus lujiatunensis, живели преди около 120 милиона години през периода долна креда.
"По-възрастният динозавър, изпълняващ функцията на детегледачка, може да е бил по-голям брат или сестра, който помага в грижите на новоизлюпените", обясняват Брандън Хендрик и Питър Додсън от изследователския екип, цитирани от БТА.
Находката свидетелства за сътрудничество при отглеждането на малките след излюпването - поведение, наблюдавано при някои съвременни птици.