Румънците, които почиват зад граница, най си падат по нашите курроти. Това показват данните на Министерството на туризма, които са резултат от масирана кампания. Благодарение на реклама, продължила 36 месеца в шест държави, страната ни е привлякла вниманието на около 4% повече германци, дошли като туристи в България.
Резултатите бяха отчетени от екипа на министерството начело с ръководителя на проекта Анелия Генова, която се похвали с добре свършената работа. Изборът на шестте държави, в които сме рекламирали страната си, не е случаен, а базиран на изследване къде сме били най-предпочитани в последно време. Рекламите, които са се въртели по телевизии, стояли по автобуси и билбордове, както и в печатни медии, са постигнали това, че има ръст на посещенията на шведи, германци и поляци.
Има лек отлив откъм руснаци и украинци, но от министерството обясниха, че това е заради ситуацията в двете страни и разклатената социална и финансова сигурност на гражданите. Въпреки това отливът е бил минимален. Благодарение на проекта, по който са били изхарчени около 7 млн. лв., групи чуждестранни журналисти са били канени на обиколки из страната, за да отразят видяното в медиите си. Като резултат от това в румънски вестник се е появил материал, според който България е място за подражание в туризма.
Относно имиджа на страната има подобрение у германците, но все пак те остават с по-скоро неутрално мнение за нас като цяло. Има какво да се желае в това отношение в Швеция, където мнението за българите не е положително заради негативни журналистически материали през последните 10 години. В Полша има подобряване на имиджа ни и България е вече третата най-предпочитана държава за туризъм. Шестте държави, в които е била рекламирана България, са Германия, Швеция, Украйна, Русия, Румъния и Полша.
В Швеция е било най-скъпо, но пък и там най-малко сме се рекламирали. Бюджетът на министерството за реклама в скандинавската държава е бил малко над 374 000 лв. Най-много пари са отишли за реклама в Германия и Русия. Там са били дадени по над 1,8 млн. лв. За румънския пазар са били дадени 488 000 лв.
Източник: Vsekiden.com
Коментари