Варна 11°
fallback
Новини Варна
21:32 | 26 февруари 2015
Обновен: 08:06 | 20 април 2024

Румънците най-харесват българските курорти

Това сочат данни на Министерството на туризма

По материала работи: Слав Велев

Румънците, които почиват зад граница, най си падат по нашите курроти. Това показват данните на Министерството на туризма, които са резултат от масирана кампания. Благодарение на реклама, продължила 36 месеца в шест държави, страната ни е привлякла вниманието на около 4% повече германци, дошли като туристи в България.

Резултатите бяха отчетени от екипа на министерството начело с ръководителя на проекта Анелия Генова, която се похвали с добре свършената работа. Изборът на шестте държави, в които сме рекламирали страната си, не е случаен, а базиран на изследване къде сме били най-предпочитани в последно време. Рекламите, които са се въртели по телевизии, стояли по автобуси и билбордове, както и в печатни медии, са постигнали това, че има ръст на посещенията на шведи, германци и поляци.

Има лек отлив откъм руснаци и украинци, но от министерството обясниха, че това е заради ситуацията в двете страни и разклатената социална и финансова сигурност на гражданите. Въпреки това отливът е бил минимален. Благодарение на проекта, по който са били изхарчени около 7 млн. лв., групи чуждестранни журналисти са били канени на обиколки из страната, за да отразят видяното в медиите си. Като резултат от това в румънски вестник се е появил материал, според който България е място за подражание в туризма.

Относно имиджа на страната има подобрение у германците, но все пак те остават с по-скоро неутрално мнение за нас като цяло. Има какво да се желае в това отношение в Швеция, където мнението за българите не е положително заради негативни журналистически материали през последните 10 години. В Полша има подобряване на имиджа ни и България е вече третата най-предпочитана държава за туризъм. Шестте държави, в които е била рекламирана България, са Германия, Швеция, Украйна, Русия, Румъния и Полша.

В Швеция е било най-скъпо, но пък и там най-малко сме се рекламирали. Бюджетът на министерството за реклама в скандинавската държава е бил малко над 374 000 лв. Най-много пари са отишли за реклама в Германия и Русия. Там са били дадени по над 1,8 млн. лв. За румънския пазар са били дадени 488 000 лв.

Източник: Vsekiden.com

Автор на статията:
Слав Велев
0 коментара