Премахва се разделението на пристанищата за обществен транспорт на такива с национално или с регионално значение. Това предвиждат приетите на второ четене в парламента промени в Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата, предаде БТА. С измененията се създават условия на национално ниво за прилагане на Регламент на ЕС за пристанищните услуги и общите правила за финансовата прозрачност на пристанищата.
Така вече акваториална такса ще заплащат само тези собственици на територията и инфраструктурата на пристанища, които са разположили в тях плаващи хидротехнически пристанищни съоръжения за връзка между кораба и брега или за защита от ветрово или вълново въздействие. Предвижда се тази промяна да влезе в сила от 1 януари 2021 г. Размерът на таксата се определя от Министерския съвет и ще се събира от Изпълнителна агенция “Морска администрация”.
За посещаващите пристанище за обществен транспорт кораби, с изключение на военните, и за опериращите в такова пристанище кораби ще се заплащат пристанищни такси за ползване на пристанищната инфраструктура, както и за приемане и обработване на отпадъци – резултат от корабоплавателна дейност. Таксите ще се определят по размер и ще се събират от Държавно предприятие “Пристанищна инфраструктура” или от собствениците на територията и пристанищната инфраструктура на пристанищата за обществен транспорт.
Цените за пристанищните услуги, предоставяни в пристанище за обществен транспорт, се определят по размер, обявяват се публично и се събират от пристанищните оператори, които извършват услугите.
Територията и пристанищната инфраструктура на пристанищата за обществен транспорт, с изключение на инфраструктурата за достъп, може да бъде собственост на държавата, на общините, на физически и юридически лица, предвиждат новите текстове.
Инфраструктурата за достъп до пристанищата за обществен транспорт е публична държавна собственост. Когато достъпът по суша до пристанище за обществен транспорт се осъществява по съществуващата улична мрежа, автомобилният подход на пристанището е публична общинска собственост.
Публична държавна собственост е и общата техническа инфраструктура на пристанище за обществен транспорт, в което поне един терминал е собственост на държавата. Обща е инфраструктурата, която обслужва повече от един терминал.

България в капана на фентанила: 100 жертви за около година
Японската орбитална мисия Akatsuki окончателно замлъкна
Нова боя за покриви отразява 97% от слънчевата светлина
Опровергана е една от основните теории за строежа на Вселената
Blue Origin обяви дата за втория полет на ракетата New Glenn
НА ЖИВО: Ференцварош - Лудогорец 1:0
ЦСКА е на тръни: Левски на Веласкес е властелин на столичните дербита
И Левски обяви шествие за Вечното дерби с ЦСКА
ПСЖ отново доминира: Ето кой ще е №1 на ФИФА
Дневен хороскоп за 7 ноември, петък
Венера преминава в Скорпион на 7 ноември – ние ставаме най-важни
Вино за повод: Кои са най-добрите червени вина за подарък?
7 ясни знака, че тялото ви е изтощено
Пикочната киселина може да се намали с повече вода и подходящите храни
Влияе ли контрацепцията на сексуалното желание?
България има потенциал да се превърне в медицинска дестинация на световно ниво
Полово предавани инфекции и проходимост на маточните тръби
ЕК пренаписва ESG правилата за мениджърите на активи
По-евтин, с по-дълъг пробег и заменима батерия: EV патентът на ТУ-София
Stellantis поиска още 10 години за електрификация
Честит рожден ден на две вдъхновяващи жени – Мария Шрайвър и Ема Стоун
5 зодии, които цъфтят след раздяла
Коментари